dátum: 62.07.       címzett:       fájl: c-fajlok/c00029-1.htm             C.00029

 

itt nem a tárgyak kidobásáról van szó.
ha van - és van célja a napoknak / "közelebb jutni a festőséghez"/ akkor ennek érdekében sok jó, de időt és energiát lekötő dolgot el kell hagyni.

a cél érdekében egyszerűvé kell tenni az életet

 

nemcsak használati tárgyakat dobtam ki:

        evezést
        olvasást, modern irodalom megismerését

        éjszakai sétákat barátokkal

        és sok időt igénybevevő szerelmet

        hosszabb pihenést

        és szórakozást, TV, mozikat

        "nagy emberek", festők társaságának keresését

        ismerősöket, rokonokat is.

a lebontó folyamat (előkészítő életszakaszom lezárása) megtörtént, most ebből kell építeni, most már a festés az elsődleges, sok minden visszajöhet alkalmilag, de alárendelve az előbbinek.

 

62.7.7.

most, hogy az egri. ped. főiskolai fölvételi végett tanulnom kellett, újra fölfedeztem a magyar történelem és rajz tárgyakat magam számára. sokat mond számomra Zrínyi, Balassi, Puskin: történelmén keresztül jól megértem Magyarország jelenlegi politikai és gazdasági helyzetét, az osztályokat, a pártoskodásokat, vagy a kínai nemzeti burzsoázia aktív szerepét a proletárforradalomban. szívesen írnék egy könyvet, amely a világ körképét adná mondjuk 1600-1610ig. a munka széles körű adatgyűjtésből és ezek rendszerbefoglalásából  állna.

 

banalitásokon kívül (irod., tört., művtört., felfedezések stb.) az alig ismert részletekig kellene elmenni. pl.: ha Magyarországra korlátoznám: mivel foglalkozott a m. paraszt napi munkája után; vasárnapi szórakozása, templomi ülésrend, vallás szerepe, a faluközösség élete, közlekedési viszonyok és szokások, kutak, könyvek szerepe, földbirtokos és jobbágy érzelmi viszonya, valóban egységes volt-e az eszmei ellenállás a török hódoltságon? falu gazdasági életébe mennyire szólt a török bele, kiskereskedelmi viszonyok, eladási formák, osztályrétegződés falun az öltözködés tükrében, halálhoz való érzelmi és értelmi hozzáállás, mi volt egy húsz éves fiatal célja, föltehetően ő is változtatni akart a világon - miben?, mit tudtak más országok kultúrájáról, hatott-e az, evőeszközök, bútorok, színérdeklődések, szerelem megszervezése, akart-e gyereket, hányat
    most látom, hogy ilyen kultúrtörténeti feladathoz egyáltalán nem elég a dátumgyűjtés. ahogy az lyen munkát elképzelem, körkép, hogy átlagműveltségű embernek elképzelése legyen egy korról (Mátyás körül reneszánsz volt, és hogy akkor mi volt Angliában stb.)