dátum: 80.4.7.     fájl: c0882-1.htm     C. 0882

micsoda Húsvét!

az új 50 kollázs erőt ad ahhoz, hogy ma reggeltől a sok év alatt nem összeállt képeim maradékát is felfűrészeljem. (Miklós szerint a kollázsok 3 évre témát adnának neki;)
Nagyon megterheltek ezek az adósságok, és az elmúlt évben is miattuk (is) kifejezetten kevés új képet kezdtem el.
A javát úgyis megcsináltam ezeknek az évek során, ez a maradék. Túl sok időt töltöttem velük (javításukkal)
A kidobás mércéje: mi az, ami hagyatéki anyagként szégyenkezés nélkül.
    vagy: mi az, amit publikálnék szégyenkezés nélkül
    vagy: az évi képaukcióra bekerülhetne-e
Meghagytam viszont a zsengéket, ha jók
Ha selejtet csinálok most (túl sokat fűrészelnék föl): akkor is; biztos, hogy nem főmű, és még mindig kisebb a baj. (belefér a megengedhető selejtrátába)
És: pokolba az ilyen szemponttal, hogy: én ugyan nem becsülöm, de esetleg egy német vevőnek megtetszik, s netán kiutazhatok Görögországba az árából, mint a múltkor-.
Amint más szempont is belép, mint a minőség, rögtön minden nyákossá, zavarossá válik.
A legnehezebb volt ebben az akcióban Sugár intelmével szembehelyezkedni: Mindent tegyél el, tedd padlásra, pincébe, ne nézd meg 10 évig, és lesz, ami megérik.
Alapozott farostként lehetne őket használni, de zavar a hullaszaguk. És ez beletartozik a szakma költségeibe. Amúgy is most vettem 20 egész táblát, féláron.
Emlékszem egy 1961 körüli estére, 105 képemet (papír alap) téptem el.
Emlékszem Rouault halála előtt, közjegyző előtti képégetésére. Csak a legjobbak maradjanak.
Felmerül a kérdés, hogy morálisan megengedhető-e, hogy jó érzésem (és pillanatnyi örömöm) kedvéért olyat pusztítsak, ami később alapanyag munkához?!
Igen, mert fontosabb szempont, hogy ezek munkaközérzetemet súlyosan rontották.

-------

A rombolás lendületét csiklandozóan lassítja a sok ékráma és keretléc szögtelenítése.

53 képet vágtam föl. 35 m2

A/79/11; 74/6; 73/55; 75/16; 72/31; 74/7; 71/18; 74/8; 69/5; 69/21;
70/13; 68/24; 71/14; 66/2; 70/24; 72/16; 77/29; 70/25; 75/29; 74/5;
74/3; 73/16; 73/21; 73/14; 71/13; 76/16; 69/8; 71/29; 74/20; 72/20;
74/14; 73/44; 71/37; 73/48; 73/49; 72/12; 72/13; 74/31; 71/27; 73/23;
75/17; 70/31; 69/23; 72/17; 76/33; 74/10; 73/22; B/70/4; A/73/40;
A/71/20; A/71/22; A/72/6; A/77/22