dátum: 83.8.12. 5h 25     fájl: c1245-2.htm     C. 1245 B

(egy fejfájás miatt ébren,
és közben majdnem fogtam egy egeret)

megtaláltam.

1. (kamaszkoromtól kerestem - egész életmódommal - a világ helyét)

azt helyesen láttam, hogy a világban minden (egy házassági
konfliktus, egy magánkönyvtár) önmagában nem-is-igen-létező.
Isten a realitás, a világ nem nagyon az.
ez eddig rendben is volna.
mégis hibás az egész.
a világot nem lehet kidobni. ugyanis okkal létező. a világ
az egyetlen eszköz Isten felé. minden: vektor, Felé.
sőt: A VILÁG: ISTEN DARABKÁI.
mint ilyen: a világ elfogadható.
(ha nem is nagyon tetszik, mint szisztéma.)

Ha a világ Isten darabkái, akkor nincs relatív létező.
(idő sincs)


talán az ember az egyetlen, aki nem kizárólag Isten-darakái: szabad akarat révén Isten árnyékba léphet (bűn)

a teremtmény: isteni
De ebben nem lehet minőségi fokozat: isteni- Isten.
tehát minden: Isten
        téves. jav. * az 1259 oldalon (van Isten és van teremtmény)
akkor:

2.

 

3. Isten meglepődik egy új festményen?
nem,
a kép öröktől fogva van
                        mi: rekonstruáltuk csak
                        vagy inkább: előhívtuk
                        (anyagot és szellemit nem
                        teremtünk, csak kombinálunk.)

akkor egyébként eléggé kár is dolgozni, majd az égi képtárban
mindent meg fogunk nézni.
nem jó.
az emberen kívül minden csak vektor: eszköz
ha eszköz van: alternatíva is van
(hát ez nem tetszik nekem, zárójelben)
meg kéne Pilinszkyt kérdezni.
    bár ez is csak engedetlenség-
mégiscsak megvan.

2. pont oda föl: utána beírva 1991.7.:
Téves.
Már 86-ban tudtam, hogy minden semleges. Jó-rossz szándékunk ad előjelet bárminek.
Bármi egyetlen értelme: eredője Isten felé, vagy  Istentől távolodásának mértéke.