94.9.-től -95.5 -ig                                        EGYEB/FOISK3          C.4341/A

 

főisk. órák: óravázlat és napló

 

FÉLEGYHÁZI ANDRÁS igen rövid hajú 280-56-56

demonstrátor

GEIGER DIANA magasabb,derékig érő szőke haj

angol isk, Sorokrárról

KASZTA ZSUZSA fehér szemüveg

KÉRY BALÁZS izzószemű, 226-0462

KOVÁCS BENCE motoros, fiatal arc

LUKÁCS ZSÓFIA asszonyka,

Toldit elolvasta, legjobb gurulóasztal terv

MÁTHÉ KATALIN felnőtt 115-0187

jó enteriőrrajz

TOMAY DÁVID spanyolos, lófarkas, síma hajú

orvoshoz jár szerdánként

TÓTA JÓZSEF szemüveges 121-6104

asztalos, 5. re vették föl

         tanmenet/2 1. félév

1. 1h. Bevezetés, 2h Fej Korr. Nélkül, 2h Korr-Al

1. nálam , bemutatk, tárgyaim, képkorrektura. + csendélet? C. A3

2.. kint,épületrész, együtt, 1h vázlatok, 3h, 1h megbeszélés. C: A3

1.       " SZ 2h vázlatok

1. bent, megbeszélt beállítás,szobarészlet bútorokkal v. Csendé??, 1h vázlatok, 4h                                                                                          C A3

2.       " KOLL 2h A5 vázlatok, A3 munka       

1.       " SZ. 2h. vázlatok

1. MNG

1. "folyosórészlet", amit ők találnak, 1h vázlatok, 3h, 1h megbesz. KOLL A3

1.       " SZ. 2h. vázlatok

/+1/ csendélet edényekkel beállítás közösen, 1h vázlatok, 3h rajz 1h megbeszélés? C. A3

                           2. félév

múzeum és egy kiállítás

 

 

később, ötletek

fürdőruha szárítás felelős

hospitálni, tervezés, egyéb órára be, Ferencz, Csomay, Jánossy

karácsonyi ajándékom: megtanítom őket puskázni

műteremben:                 A,B,S napló dok. rendszer, PC-ben is

                            pályázat: guruló asztalra optimális tető terv

                            képeim

                            irányításukkal képemet átfestem

                            Pilinszky interjú

gondolatok:

Fioretti: 93 old. egy zseni életéből egy epizód / a legfontosabb dolga az életnek/

Petri: A napfényes sávig

Jánossy a vázát a rüggyel megkorrigálta

képző főisk kollokvium: a tanár nyaralójában kollektíven elkészíteni egy kacsát.

minden rendszer működik: a megbilincselt feleség Párizsban

mi a hazugság az Óda egy görög vázához-ban?

kérdés: aki képtelen a fölös tárgyait kidobni, milyen európai normát lép át?           

szeretetlenség. bizalmatlanság Istennel. a szegénység és a háború emléke az előző generációnál

 

1. Óra első nap:

TERVE:

Ferenczi be, megszólítás= ő

magnóra fölvnni, amit beszélek

1.nagyon örülök, hogy itt lehetek

 

                                                                                             

rólam, miért jöttem: nosztalgia, majd hospitálok,

életrajzom...festőnek indul, 30 éve ugyanitt, mestereim: Szrogh, osztálytársaim most itt, diplomamunkám története. Fintánál, szabadúszó,

munkarendem: kiállítások, alkotóházak

kimaradt: napirendem, /hencegek/

neveket elfelejtem, elnézést, írják a rajzlapra

süket vagyok

róluk,

sokat dolgozzanak, most áll be végleg az életritmus, vezető értelmiség lesznek, űfelelősek: svéd alaprajz fölrajzol a táblára

tanuljanak meg kérdezni, ellentmondani,

aki nyafog, gyanús

minden héten egy vers kötelező

 

a munkáról elvben

a rajz a teljes embert alakítja Jánossy: érezzék magukat képzőművészeknek

csodálatos absztrakt festővé kellene válniuk, hogy legyen miből redukálni

egy m2 re jutó gondolat képnél, épületnél is

végső cél az agy differenciálása

 

a tanmenetről+gyakorlati dolgok

 

tanmenet,

végleges, kidolgozott, kiállítható lapokat kérek, amiben örömük tellik

ezköz kell: /szén/, ceruza. kollázspapír, technokol, olló, A/3,valamilyen festék, papír:

megkérdezni, mit csináltak első évben, van-e vágyuk

osztálynévsort

jövő hét: nálam: A3 CER, rajztáblát adok

8-kor a Moszkva térről induljanak együtt. elkésni nem lehet. aki késik, hozzon 10 részre osztható csokit

lakáscímem

/fej+ aktot szerettem volna/

egy verset hetente olvassanak el, 80 év múlva számonkérem

kollázspapírt gyűjtsenek

egy tanulmány a művészetről: fölovasom: Lázár Ervin A hazudós egér. egy hét múlva megbeszéljük

UTÁNA LEÍRVA

ők mondták: összedobják, fizetik a modellt.

nem állandóan, de szeretnének modellről rajzolni

informálisan ők könnyebben szereznek üres termet alkalmanként

az első évre nem kell és nem lehet alapozni

szénnel nemigen rajzoltak

2. óra

TERVE

nálam. egy teát adni

verset olvastak-e.

Lázár Ervin mese megbeszélni

Fioretti fölolvasni, vagy az Óda egy görög vázáról

 

                                                                                              megmutatni: festéstechnológia

                   opuszadminisztrálás

                   asztalos munka, keretezés

                   fotó-reprózás

képeimet mutatni,

egy elrontottat közösen átfesteni

műteremrészletet rajzoljanak, vagy csendélet: kék kanna. adok szenet?

határozzanak meg ők egy feladatot

20 p. dolgozat: festődobozomra asztallapot tervezni

 

UTÁNA LEÍRVA

8.02-kor elindultak a Moszkva térről

egy tea, vajaskenyereket adtam

számonkértem: verset csak Lukács Zsófia olvasott: Toldi estéje. annak kapcsán : Toliról, Toldi szerelméről, mint sikerületlen műről, Déri: Boóperről, az öregség és a szerelem viszonyáról, arról., hogy át szabad-e menni reggel 6-kor a piroson, ki hogy dönt zügyben. ők: érzelmileg, törvényt trtva, mérlegelve stb.

az egyéni és a kollektív törvényről, a pillanatnyi mérlegelés elvéről, ha menstruálok, másképp döntök

fölölvastam Fioretti: a rablógyilkosok vendégüllátása: Ferenc a zseni, aki kilép a kommersz magatartásból

a magatartásmintákról: utcán elöttem szörnyhalál, viselkedésmintám egy japán közlekedési haláleset fotóról, letérdeltem imádkozni.

a rutinról: rémálomból ébredve én pld. imádkozom. van más technika is erre.

20 p. röpdolgozat, Lukács Zsófia kitalálta a meglévő gurulóasztal- pótasztallapom szerkezetét. győztes almát kapott. Tóta József megkért, hogy ő ebben nem vesz részt. megkérdeztem, de nem tartja elveszett időnek ezt a játékot, sőt.

műteremsarkot 2 órát rajzolták, A3 méret, ceruza, egyikük szénnel, többen nem tudnak vázlatolni

időhiányban elmaradt programok, amikrt szeretnének is:

     1. képeim

     2. műterem bemutatása: technológia, képdokumentálás

     3. egy elrontott képem közös továbbfestése

     4. rajzaik közös kiértékelése

én: ezekre esetleg órán kívüli alkalmat kéne teremteni

én: köv. hétre A3 ceruza vagy szén épület+kertrészlet, ha jó az idő

3 telefonszámot kértem

3. óra

bekéredzkedtünk a textilesekhez Szemethy Jimmyhez, náluk két akt, 10 perces krokik. Nem tudták többen, hogyan kell alakot föltenni, szénnel féívesen égképp nem, ez így hibásan kiaott feladat is volt. Késöbb kaptunk saját modellt, két és fl órás beállítás , hibásan féívs méretben szénrajzot kértem, rosszak is lettek. Közös terem nem vált be, nem tudtam fölolvasni nekik, hangosan beszélni

4. óra

második emelei üres terembe, kettőjükkl paraván, dobogóval csendélett líttattam be, szerkezeti vázlatokat, majd nagyrajzot kértem, javasolva: inkább ceruza, ne sok üres satírozás, szerkezetet, kompozíciót keressenek, jobb rajzok. kevesn voltak, igazoltan távol többen, így fölolvasás elmaradt. közben elmentem úszni. elmondták hogy Köztársaság-ösztöndíjat nem kaptak meg, asztalban felejtették az admininisztációban.

5. óra

TERV: színesben szobasarok paraván, bak stb. bútorral a téma., 2 óra : negyed-fél órás színvázlatok A4-ben,másfél óra utána javallt: A3 kidolgozott. : röpdolgozat, közben Pilimszky nagyinterjú magnóról. Salátakiszedő hibája. megkérdezni, ki olvasott el egy verset. Két igazolatlan hiányzó volt a múlt héten, miért.

óra: k.b. 9-kor kezdünk a II.em.-en.­ terv szeint. Múlt hét: Lukács Zsófia hiányzása: mert kezdő háziasszony, föltorlódott a munka. Máthé Kati beteg volt, Tomay Dávid orvosnál, Tóta pályázathoz segített. Most Tóta hiányzik, pályázik, Kéry Balázs késett, éjszakázott. röpdolgozat győztese egy tábla csokoládét, András osztotta el. Nyitva hagyták, a passzív időimet hol töltsem

6. óra

B.ép 114 terem találunk helyet. Zsófi, Zsuzsa állvánnyal, székekkel beállítást csinálnak, 20 perces színvázlatokat , s ha megfelelelő, kidolgozott lapokat kérek. Zsuzsa Rilke szalagját hallgatjuk. Tóta aktfestés kedvéért egy textiles terembe megy át, háromszor megyek át hozzá, mire megtalálom, végül visszajön hozzánk. Beszélgettünk:vigyázzanak magukra: megfázás- petefészekgyulladás, kirándulásaik, fotóikat megnéztem, elfelejtett öszöndíjaik helyett különmunkát kapnak, háziasszonyi és munkahelyi kettős hivatás, férj és a házimunka, milyen házimunkát szeretnek, tudnak-e főzni, különóráik: kórus, különtánc, Dobszay féle szolfézs és a hangszeres órák szétesése

7. óra 94.11. 9.

Lassan jönnek, András kivitelezett szentélytervét korrigálom fotókról egy órán át

hiányzik Tomay Dávid, beteg és Kéry Balázs, miért? Máthé Kati Izraelben, mondta.

B. ép. 114. rajzteremben falapokból, állványból téma fölállít, ők, kis vázlatrajzokat

kérek, konturrajzot, mintha üvegablakot terveznének, hogy majd abből 11 óra után

színes kompozíció, egy szín domináljon, válasszák meg. 11-kor teafőzés, én

kértem. Szünet elhúzódik, emiatt is. színes kompozíciót a köv. órán kéne foytatni,

több variációban, vagy majd kollázst. de most Nemzeti Galéria lesz.

Fölolvasom nekik Capek: A kaktusztolvaj, majd közkívánatra még:A költő, Benda

színész eltűnése.

két hét múlvára házi feladat: egy tetsző szakasz Arany János versszakot írásban

hozzanak be. Majd megkérdezni, miért tetszett, estleg fölolvastatni. Arany kötethez

addig mindenki hozzáfér, megkérdeztem.

Kék teáskannát behoztam nekik, csendéletre is jó lesz.

8. óra

MNG. lesz.szólni kollázs papírt hozzanak

/pontosan jönnek/ MNG mutatom, és beszélünk róla: Rippl Kuglizók, Apám és

Piacsak bácsi, Nagy

Balogh: Szoba, Csendélet, Rippl faliszőnyege korai Egryk, Ferenczy: Két atléta,

Márciusi est, Józsefet eladják testvérei, Három királyok, Szerváciusz: Dózsa szobra

hiányzik Kati, beteg, Bence, miért?

9. óra

kollázs lesz. fél 11 kor Arany versszakot megversenyeztetni: zsűrit kinevezni:

melyiknek örülnek és melyik külalakja a legjobb. díjak: könyvem?!

UTÁNA leírva:

3/4 9 kor kezd, Kérik, hoy a saját terembn dolgozhassanak. Egy mappányi színes papírt hoztam nekik. Dávid sokat késik, tán fél órát van egész délelött, délben elmegy ebédeni. Arany versszak versenye: zsüror Zsófi, Diana, nyertes Diana, Zsófi, díj egy egy fél alma. kollázshoz volt kedvük, versfeladatatot kértek köv. órára " van-e hazugság az Óda egy görög vázához"-ban? Tóta tépett kollázsa gyönyörű, András száraz, Zsófi sovány, Diana jobb, Zuzsa jó. én kollázsom a kollázst csinálna, vázlatot kérek előtte: mintha üvegablakterv, variánsokkal

 

hétfőn, közben

telefonálok Andrásnak: üzenem Dávidnak és Bencének, kérem őket, fél évig már ne mulaszanak igazolatlanul. /Csak Dávid kapta meg szerdáig az üzenetet./

otthon nyomtatott jelenléti katalógust csinálok, visszafelé is bevezetem a jegyzeteim alapján.

 

szerda reggel: Ferencz behív:

most félévkor csak aláírás, nem osztályozás, próbafélévnek szánta.

dec 22 9h kiértékelés, legyek ott, kiállításon a tervekmellet legyen egy-két rajz is kitéve

4h tanszéki értekezlet, én is

én: félévtől nem óraadó, hanem félstátus, havi 16-17000.k.b., év végén már osztályozzak. Csak a tanszékhez tartozom. Jövőbn is a harmadévbn lenne a rajz. Monom: végig kén. Mondja: nincs keret. Mondom: ha tanrendben öszehozható, több osztály párhuzamosan is el tudnék látni, korrigálin, akár egy teremben is. Állandó rajzterem lesz, modellt kérhetek. Mondom: nem biztos, hogy jövőre vállalom, próbaidő részemről. Nem érzem még a tantervemet, a munkám gerincét. Tapasztalatlanul csinálom, hogy ne legyen unlmas, k.b kéthetenként változttok a feladaton, nehezítve.

 

10. óra.

múlt heti feladatok alapján egyéni megbeszéléssel adom ki a kollázs feladatokat, próbálják a teret, tömegeket ábrázolni, ne túl absztrakt komp. valamennyire reális tónusokkal, Zsófi nagyobb méretben csinálja,min. 25 cm. Induló beszélgtés körbe, közben több korrektúra. András megkéri, hogy a tervezés munkáját csinálhassa, nagy hajtában vannak. Zsófi is részben azt csinálja. Tóta este telefonál, hogy valakinek segített, azért hiányzott. Órás bszélgetés Dáviddal, nem hisz az építészetben korunkban, csak a főiskola végét várja. Beteg a macskája, nincs barátnője, elromlott a kosija, nem jó tanuló. beszélgetünk a rezignációról, a reggeli hideg zuhanyról, stb. Ő építészeti tervét próbálja kollázsban ábrázolni: átriumház. Kérdezem, milyen rajzfeadatban lenne öröme. Pilinszky interjú első felét ismétlésként fölölvasom, valamellyest kommentálva, nem sikerül őket is bevonnom. Óda egy görög vázához- megbeszélése, Zsuzsa, András, Zsófi, Kati hozzászól, megtalálják, mi a hazugág benne. Megmutatom Ernst múzeumhoz készült leporellomet: 10 festményemről. Megkérdezem, mért nem mosssák meg az ablakokat. /be kéne hozni nekik szerszámokat, vagy megcsinálni nekik/ Új házi feladatként: az Óda egy görög... mi benne, ami nekik jó, és fontos volt, üzenet.

         Köv. félévről kérdezem őket: ruhás moddellt tennék térbe helyezve. ki mennyire megy közel a modellhez, vagy távolodik, úgy változik a feladat. Ketten modellt szeretnének rajzolni, csak. Mondom, örülök neki, de nem merem kötelezővé tenni.

11. óra.

kollázs, új lap. személyenként megbeszélve indít / autót fölvisz javíttatni/ Diának mondom, tekintse a kellemetlen napi három óra villamosutazást ajándéknak. Bence aAusztrában sielt a múlt hétn, Kati orvostól jön, Dávid autót javíttat, Bence is orvostól jön késve. András este telefonált, nem ér ma rá. Múlt héten Dia tolmácsolt. Van kedvük a kollázshoz. A4 es körüli méetet kérek, teret ábrázolva, lehetőleg tömegekkel. Sugallom, hogy ne csak vágják, hanem tépjék is a papírt.

12. óra.

2 telefonált, hogy nem tud jönni. Mindenki Jánossy tervet csinál. Csak hárman vannak. CD-nLatinovics szaavalatot hoztak, hallgattuk. Ők is terveznek. Zsósi, Zsuzsa, András, féléves munkájuk átnézése, kiértékelése, kiválasztása a félévi kiállításhoz, köv. félévre tanácsadás, megbeszélés. 11-kor otthagyon őket, Pilinszky kazettát lemásolásra- karácsonyra- otthagyom nekik. félév vége.

félévi vizsgakiállítás

 

ötletek II/1 óra

-tantervet velük együtt kidolgozni

-Zebegényi ötletek /az absztrakció lépcsői/

         találjanak egy fogalmi témát, amit maguk dolgoznak ki, hónapokig, pld         uszadékfa

         terhesség, domokráia

aki akar, rajzoljon modellt

saját bép. terv vizuális földolgozása

ugynakor az absztarkció irányába

50% hiányzás!!- osztályzott tárgy lesz.....szorgalom

minden rajz legyen együtt bent, nem emlékszem

ötlet: csendélet színesben, kollázsban 3-4 óra

ötlet: leírni szavakban a látott színes fotót

         Monumente der Menschenheit VI/Flavio Conti

         Bertesmann Lexikon Verlag

         Salsburg Mirabell Schloss 253, 261 old.

csendéletet kollázsban!! A/4!

II./1 óra, hétfőre áttettek

nálam. Milyen volt az ausztriai közös síelés, hol laktak, a felvonók, ki főzőtt, este mit csináltak. Kati könnyűbúvárkodásáról mesél. Csigát gyüjt, vízalatti mámor, egy óra egy palackkal, tenger. Télen uszoda. Diana a Kisdunán korcsolyázik.

Milyennnek ítélik a saját munkájukat a főiskolán az első félévben, elmesélik az építész feladatokat. Mit csináltunk az első félévben: modell, kollázs. Kollázst általában nem nagyon szerették.

mit lehetne a köv. félévben csinálni: modell, táj, csendélet, kollázs., midzek miért. mihez van kedvük. Csak kettőnek mindegy. Kollázshoz nincs kedvük, modellről rajzolnának, nem ruhás alalkot, hanem aktot kérnek, vagy négyen olajtechnikát szeretnének. Megállapodunk, hogy ki-ki tetszése szerinti távolságból nézi a témát, lehet ez enteriőr is, figurával. Technika szabad, olaj egyenlőre ne, szombat este nálam olajfestés kurzus, elötte egy óra közös takarítást kérek. Márciusban maguk dolgoznak, eredményét megnézem. Osztályoznom kell, a szorgalmat fogom. Nem egyenlő mércével. Hat hiányzás az érvénytelen félév. Nyolckor kezdik a munkát, modell áll, nekem nem kell indulásnál ott lennem.

negyed óra: röpdolgozat, nem kötelező, de mindenki résztvsz, József is: lecsúszásgátló a tejföltartó dobozaimra. Dávid megtalája az én megoldásomat.

Megmondom hogy hiú vagyok, mint egy kisgyerek, szólítsanak mesternek. C. naplókat és zsidó temető fotóalbumokat kiteszek, szabad préda, mjdnem mindenki visz.

93, 94 es olajképeim megmutat. megkérdezem, egyben tartsam-e a 10 fekete nagy olajképem. Nagyon jó vita közöttük a festészet értelméről ennek kapcsán.

 

INTERMEZZO

94.2.18. SO. ESTE, nálam

olajjal akarnak festeni. eredetileg ellenszolgálatásként közös takaríitást kéretem egy órában, ez most nem jön össze. képemet hazahozzák majd a Vigaóból

közös csendéletbeállítás konyhából, fridzsiderből.

 

II/ 2óra 94.2.20.

Akt egy órát késik, igazolja. Ülőbeáll, félakt, fázik. Hősugárzót késöbb szerez Zsuzsa színnel akar dolgozni, engedem. Kérek: félalak, félíves táblára, egy délelöttös rajz. elötte kis elhelyezési vázlatrajzokat kérek. ceruzával. Tóta szénnel. Nem tudja még a lapon elhlyezni: Tóta. Tomay tónussal kezd, többen nem tudnak szerkezetet fölrajzolni. Rutinos: Máthé Kati, Geiger Dia. Benc keveset dolgozik. Délben Dia leforgatja nekünk a tanszéki szobában aStudió '95-beli interjúmat. Megbeszéljük, hogy 1/2 9-re jön az olajfestő csoport szombaton hozzám. Zsófinak az időpont nem jó, takarítani kell. Fölajánlom, hogy a csapatot kölcsönadom neki, akár bvásárolni. Nem. Dia mondja, hogy tél végére túl fáradt. Fuvola, énekkar, öccsének meleg étel kell, gyerekrajzkört rátukmáltak egy betegség miatt, szüleinek sokat segít. Tóta egyedül él, nyáron dolgoznia kell, hogy fönn tudja magát tartani, lakásostul. Nehezen veszi föl a főiskolai ritmust, mondja. Jövő hétre új modellt kell szereznie Andrásnak. Ragaszkodnak, hogy aktot rajzolhassanak. Engedem, bár ruhás félalakot, ill. portrét jobban szerettem volna. Ehhez állványokat kell szerezniük. Belülök közéjük rajzolni, Katival és Zsófival/?/ meg is korrigáltatom magam. Andásnak megmutatom a most uszodában kapott francia munkás imáját.

Ferenczi: össszenyitnak két termet tanszéki rajzteremnek, majd vesznek hősugárzót is. Júli elején a felvételi vizsgánál a rajzot megnézni /Fóthtal/, és a beszélgetéshez kellek majd. Fizetésem bruttó 15E lesz, szerződésem még nincs meg, lent voltam a munkaügyin. Pénzt OTP-be kapom, most tévesen számfejtettek.

II/ 3 óra 94.2.27.

Hiányzik Diana. Modell új, András vette föl, marad fél évre. Most: ruhában, félalak.

Tóta festi, gyengén, Zsuzsa pastellel. Elötte kis elheyezési vázlatot kérek, egy délelöttös rajz. Teát kérek. Otthonfelejtettem: elhozom kis olajképeiket. Megoszlik a vélemény, hogy olajra műtermemben, vagy tanulmányi időben tanítsam-e őket. Végén búcsuzom: egy hónapra Kecskemétre. feladat addig: csak itányvonanak: félalak, ha akt, egész ívre kérem. Nem adok kötelező formátumot, ezközt, témá, annyiféle szinten vannak. Kérem a négy-egyedül órán a rajzaikat számozzák óránként, egytől négyig.Telefonszámomat Kecskemétre megadom, jelzem, hogy meglátogathatnak, bár ezt nem sugallom.

 

II/4-5-6-7 óra

én Kecskeméten, modell 4 x nem volt, modellügyintézők szervezési hibája

skandináv invázió a Főiskolán, Diana leadta a rajzkörét, Kati megint betegféle, András Ausztriában sielt egyet, az ittjárt skandinávok: egyik magyar, másik szzinesbőrű, gézbe burkolt széket csináltak, stb. csendéletet festettek

II/ 8 óra ápr 3.

férfimodell, ketten hiányoznak, B épület, terembeosztás téves volt. egészalakot szénnel csinálnak, szombaton akarnak jönni olajfesteni, Oravecz kötetet otthagytam, Dobszay kazettát is köcsönbe, Zsófival, Dáviddal, Diával beszélg. András kopasz

közben, szombat d.e.itthon

N em megyek a családdal Kecskemétre, fakultatív olajfestés tanulás nálam, csak Csaba és Zsuzs. Hagymás csendéletet állítanak be. közben keretet szabok, nagy tételben

II/9 óra ápr 10

Modell nem jött. Megnézem, a kecskeméti hónapom alatt mit csináltak. Szerencsétlenül végig nem volt modell. Beállított csendéletet festettek olajjal, és rajzoltak. Alig valamit, bár közben valami külföldi diákcsere miatt néhányan két hétig el voltak foglalva. Bemondás alapján írtam be, ki hányszor hiányzott. Tóta semmit nem csinált, mondja, lustaságból, elfoglaltságai. Úgy tűnik, nem lehet őket egy hónapra magukra hagyni, és még ez egy szorgalmas évfolyam. Ezt is megbeszéltem velük. Utána, még mindíg nem jött a modell, ötletükre csontvázat rajzoltak, meglepően jó volt néhány. Lopó bejött, megmutattam, higy csinálom a korrekturát stb. Dávid szelíden mosolyogva megint elkéredzkedett. Többiek mondták neki, elkéne adnia néhány autóját, mindíg azokkal van baj. Meg a beteg macskája.

ápr 17. húsvét hétfő, szünet

ápr 24. hétfő, tavaszi szünet

május 1., szünet

 

május 8.hétfő

Modell nem jött, 9- re beállítunk egy csontvázat, akkor kerül egy ülőmodell. Földszint 6-ot berendezzük model számra, András a díszeteremből hord le nag farosttáblákat.    

 

Ferencz Pista: május végével mondjak föl, évvégi kiállítás az A108-ban,         fehér kartont tud adnia Tanszék. Elvontak tőle 3 milliót, kérdéses, hogy fog         tudni fizetni, esetleg csak óradíjat az utódomnak, Lopónak. Fölmerül, hogy          informálisan besegítek neki. Kiadott feladatot tanár nélkül is el tudnának   kezdeni, akár csak korrekturára jöjjön be a tanár, részidőben. A másod és          harmadévesek jövőre egy tanmenet alapján dolgozhatnának. Új rajzterem      addigra meglesz. Állatkertbe is lehetne kijárni. Lopóval szeretne beszélgetni.   Júni 2 kiértékelés, elvben már nem kötelező bent lennem.

/Könyvtárnak leviszek egy C. Naplót, Zsidó temető albumot, Cifra Palota katalógust, és Hargittai Pál albumot, ajándékba./

Nagyon hosszú szünetet tartanak, mindenki fáradt. V. Miklós 10-re bejön, állványon kezd félaktot.

Lopót bemutatom Ferencynek, konkretizáljuk, ősztől kezd, fizetés nehezen, alig. Informálisan be is segíthetek. Szóba kerül, nyári művészetelepet csinálhatnánk, Lopó is jönne, 10 nap, Kékkúton akár.

 

május 15. hétfő

 

8-kor András, Zsuzsa bent, így nekik adom, amit a könyvtáramból most kiselejteztem. Modell jön, fél 9-től ülő akt. Zsófi is fél kilencre.Nagy állvány beállítását modellrajzhoz még mindig nem tudják. Demonstrátornak egy aláírási ívet adok, hogy jövő hétre kérem kitölteni: milyen osztályzatot tartok magam számára igazságosnak alakrajzból . Dávidnak arcüregét szúrták, Balázs, Diana, Kati hiányzik.

 

május 22. hétfő, utolsó óra

időben érkezik csak András és Zsuzsa, és a modell. Beszedem a papírt: ki milyen osztályzatot tart igazságosnak. Beszámolnak: már nagy a vizsga előtti hajtás. Ülő póz. Zsófi kicsiben színesben, ált. egészíves szénrajzok. Ma nem korrigálok. Kati ki-be járkál, rákérdezek, múltkor igazolatlanul hiányzott. Orosz liturgikus zene CD.-ről, András hozta. Dianától megtudom, csakugyan sváb család, több generáció Soroksáron, kézműves ősök. Balázzsal beszélg. hogy ne szokja meg most a későn fekvést, és ha másokkal van, másoknak segít, találja meg az etikus mértéket. A tanári szobában megtudom az osztályzási eljárást: egyedül döntök, tanári véleményezés a kiállítás körbejárása alkalmával. Kiállítás külön osztályteremben /én akartam/, tehát függetlenül a tervezés kiállítástól, így nagyobb hangsúlyt kap.

1/4 1-kor elküldöm a modellt, és minden második félévi munkát kiraknak a földre, röviden értékelve együtt végignézzük. Katitól megkérdezem, mit lehetett volna jobban csinálni, annak kapcsán, hogy bírálom,mivel igen jól rajzol, még többet vártam volna tőle. Nem kapok használható kritikát. Lopó is végig velünk 11-től. Mégegyszer bemutatom. Azon a címen, hoy házi feladatlapokat adok ki, szétosztom 9 példányban a párizsi háztetők fotómat 30 x40 nagyításban, hátoldalán névre szóló szövegemmel:

 

ANDRÁS HÁZI FELADATA

A KÖV. 80 ÉVRE:

[SZÁMONKÉREM!]

HETI 1 VERS.

KÖTELEZŐ.

95/5/22 Váli Dezső

                                              

Zsuzsánál, Zsófinál: két vers.

Lopóval megbeszéljük, szóljon, mikor menjek be meglátogatni: tán két hónap után, és félévkor.

Már kettesben: hiányzási naplót összegzem, Lopóval átbeszélve az osztályzatokat kitalálom:

Félegyházi András 5

Geiger Diana 5

Kaszta Zsuzsa 5

Kéry Balázs 4

Kovács Bence 3

Lukács Zsófia 5

Máthé Kati 5

Tomay Dávid 3

Tóta József 4