dátum: 92.09. fájl: c-fajlok-2/c02425-1.htm C. 02425
A Pollock-Krasner ösztöndíjkérelemhez kértek sajtókritikákat. Ahhoz angol kivonatok, a másolatok mellé:
1. ami Vermeerből kimaradt
a kiállítás teljes anyagát meg kellene őrizni egy
magyar múzeumban
2. Szín és fény
képei az absztrakció határán vannak
formálási módja aszkétikus
magatartása is ilyen
3. Programja: üres képek
Váli először Rothkot követte
most elhagyta az absztraktot, tematikus képeket fest
képeit szétajándékozza
4. Műterem üres kerettel
évekig zsidó temetőket festett
most 4 éve új sorozatot fest: műterembelső
végtelen magányosság
5. Műteremrészlet, beszélgetés V. D.-vel
elmondja pályafutását 1960-tól
22 önálló kiállítása volt
több évig fest egy képet
régebben volt pénzük a múzeumoknak, vásárolták a képeit
6. Pesti Műsor
kevés motívumból építkezik
meditáló, csöndes
7. Ateilier-kérdések
a 70-es években tűnt föl
nehéz sorsú generáció
most 22 egyforma méretű, (40x40 inch) egy témájú képsorozatot állított ki
rafinált kolorit
olyan, mintha bűnügyi helyszín lenne a műterembelső
olykor drámát, olykor békét fest
8. V. D.
olyan, mint egy szerzetes, életrendje is olyan.
reggel mise, úszás, délelőtt fest
egy amszterdami képaukcióra kikerült képét visszavásároltatta, nem engedi képeit
külföldre szétszóródni.
9. A festő bűne és bűnhődése
ezek a műtermek börtöncellák
Váli evvel temeti el a diktatúrát
10. Igen, csend van
fölsorolja és elemzi V. festészeti periódusait
11. Műterem, madártávlatból
különös perspektívát használ
rendteremtő
mintha barlangbelső lenne,
magány és melankólia