dátum: 68.11. fájl: c-fajlok/c00190-1.htm C.00190-191
Sugár gondolkodásmódja, ennek technikai vetületeivel együtt - nem adaptálható: a képernyő alakú hold, és a tárgy fejjel lefele rajzolása, de a maga számára bizonyára kerek, használható.
68.11.
a jó házasság nem lesz, hanem csinálják
68.11.
a szeretet értelmes útja: mindent megtenni (stoa), ami nem rossz, és
nem von el a munkától
68.11.
ilyenkor - kegyetlen rossz kedvemben intésül a stoa fegyelmére
gondolok; vigasztalásul pedig a hullám jelét képzelem el magamnak.
68.11.
Istenem, hogyan kell ezt jól csinálni?
egyedül, este, út szélén, hegyen, szemben a csillagokkal, vendégségből haza,
életek pillanat villanása, autóút, telket vett, megírta a cikket, fölhívja a
riporter, idegeneket kalauzolt Szentendrén - ijedek - túl zárt kör vagyok talán?
vagy éppen ERRŐL kell lemondanom munkámért? Kosztolányi is mindig
körülötte gömböt akart volna felhasítani.
egyetlen hiteles Tovább jelzés elég lenne - persze úgy gyerekjáték már
68.11.
bízni kell a rend létében, lehetőségében
68.11.
nem furcsa, hogy valamit nem értünk, hanem fantasztikus, hogy
egyáltalán valamit megértünk Isten gondolataiból.
68.11.
házasságom legeleje már bizonytani látszik, hogy az embert alapjában
nem a külső történés irányítja. a belső rugók megnyugtatóan erősebbek.
68.11.
nem gondolkodom. módszeres ember-foglalkozás, kutatásterület nélkül
biztosan megállok. baj.
68.12.
minden minden teljesen mindegy
semmi perc feszült kínlódás nem fontos
el lehet viselni
egy Mednyánszky kép előtt állok. hazaértem.
68.12.
Magyarász Imre mondja:
Triptichon, a Prés - az őszinte hangom
többit is lelkiismeretesen csinálom, de veszélyesek.
Főiskolai Műterem: Szőnyis, Reggeliző asztal: Vaszary
sokféle hang, utánérzés: Műteremben álló: Matissos (a lila olaj)
Tájkép tornyos házzal: Bene, Gesztenyelevelek sorozat: túl könnyen rajzolva,
Műteremben álló (lila monotípia): túl könnyű ecsetjáték, manír veszélye.
félrevisz az, hogy nagyon szeretem a színességet
stíluskeveredés: három képemmel odaállok a magyar szürrealisták mellé, ezt így
nem lehet - legfeljebb egy életművel.
hol reneszánsz perspektíva (triptichon, Műteremben álló), hol nem
- hol itt a tendenciózitás, átgondoltság?
a természeti formák kölcsönzése azért veszélyes, mert nem én alkotom meg
(?68.12.) találom ki a formát, hanem a kapottat színezem.
nem figurális - nonfiguratív döntésről van szó, a Műteremben és a Triptichon
között problémalátás mélységi különbség van. Az előbbinél szépen színezett
kölcsönzött formáknál maradok...
Keresni lehet: de ez sorozatokban, korszakokban jelentkezik (!!68.12.)
Ha egy riporter most dolgomról, tervelt utamról (mondanivalómról) kérdezne:
mit akarok
milyen úton
egy szót sem tudnék mondani
veszély van, baj nincs, a képek jók, rajzolni tudok, komolyan veszem a dolgot;
jó a színérzékem, nem kapkodni!
kiállítás: korai: értők számon kérnék tőlem a Triptichon színvonalát, az utat.
Triptichon hangot tovább, elhagyva a natura, tér-utalásokat (?68.12.) Zebegényi
Lugas monók jól szerkesztett, átgondolt Telkibányai Temetőkápolna monó nagyon
szép, a Triptichon az olasz reneszánszra emlékeztet (engem is!)
68.12.
szavak bukkannak föl és képzelt képek, nosztalgiák: Bajkál, tajga,
Jenyiszej, tundra, távol-kelet, ametisztbánya az Urálban, végtelen ligetek, a
sztyeppe- még a szoc-real patak-nyírfaliget holdvadász képek is. Furcsa, 15 éve
bujkáló emlék.
68.12.
D- nek igaza van. Korunk irodalmát, filozófiáját, életérzését
megfertőzi a tévtétel: a világban nem lehet rendet csinálni.
68.12.
Jaj, Katikám akarjuk okosan, szépen
iszonyú öregségek, egyedül dívány sarkán, s nincs biztosítékunk
a kendőt összefogják a vállukon, 73 vagyok, remélem nem soká tart már, nem
fontos, mesélj, hogy vagytok?
68.12.
így kell fölfogni: nekem megéri nem külföldön síelni, nem utazni, nem
jól enni, megéri a havi 800 mínusz. milyen egyszerű.
a stoa így lesz teljessé, a kiegészítő szóval: megéri!
68.12.
néhány éve egy amatőr kisfilmfesztiválon láttam egy jelenetet, ahogy
a Gellérthegy oldalában egy férfi és egy nő egymáshoz készülődnek, ''életből
ellesve'' - módon filmezve. hökkentően más hang, szemléletessé vált a különbség
a művészábrázolás és a natura között. milyen rendezetlen, esetleges az utóbbi-
68.12.
Azt mondja Német Lajos Csók I.-ról: megelégszik a szép
megragadásával, nem közelíti meg a kor problematikus festői műveinek tartalmi
mélységét. - hát igen Klee és Derkovits mindig mondott valamit - (de a
legszebb Csókok nagyonszépek! 69.4. )
68.12.
lemondok az olajfestés készítésről. sok energia, és nem tudok
megfelelő száradási időt, és konzisztenciát biztosítani. és így spaklival
például eleve nem tudok festeni.
68.12.
ezt biztosan nem szabad csinálnom: heti 2-3 meghatározott szemléletű
képet MUSZÁJ megcsinálni. az sem baj, ha egyformák.
68.12.
tényleg mély kút a múlt.