dátum: 75.05. fájl: c-fajlok/c00492-1.htm C.00492-494
Schkopau, NDK;
L. [Lopó 2008] azt mondja: muszáj tanulnom, hogy szükséged legyen rám. ha egyhelyben állok, miközben előre lépsz, nem leszek hasznos a számodra.
75.5.
azt mondja (zsürör) erről a Nádler-Bak féle poszt-szuprematizmusról: unalmas!
UNALMAS! nem kell senkinek.
az egész anyag (a tavaszi tárlat, Műcsarnok): magánügy
75.5.
nem tudom mi ez a töredék, de szép:
azt mondta: úgy lesz
megmondta és megígérte
75.5.
azt mondja: nincs érdekes téma, csak érdekes festő, és itt válik szét a szakma a
fényképezésről
x
az élet értelme: mindig, aminek éppen tartod!
x
egy könyvelőnek nincsenek ilyen őrült perspektívái és elvárásai.
reális paraméterekkel méri be az életet. munkája antropomorf.
x
minden (jó) kép egy sikoltás, nem?!
talán így:
minden kép egy sikoltás az ég felé
x
nem győzöm bámulni magam. alig jut időm másra. na nem, semmi különös.-
egy ember
gondolatai, vonatkozások tömkelege, múltja, bizonytalanságba ágyazva, mégis áll.
(mint mindenki)
x
Füst Milán modorában:
szemközt az a lány olyan fejmozdulatot tesz, amin a föld semmi gyönyörűsége nem
tesz túl
viszont kicsit fáj a hasam
milyen hát a világ
x
továbbfejlesztve korábbi véleményemet:
beszélgetéskor az ember az ötödik mondatnál már hazudik, vagy hülyeségeket mond.
és a gyakorlatban amúgy is majdnem minden csak felszín (demagógia)
x
kezdek ott tartani, hogy Őt a Bűntető Nagyúr helyett jó barátnak lássam. Új.
x
sokat festettem itt. (Ahrenshoop). Rám fogták, hogy szorgalmas vagyok. Mennyire
a felszín.
1. feladatom nem biztos, hogy jobban teljesítettem, mint aki csak napozott
2. esetleg csak nyugtalanabb vagyok a többinél
3. ha tudtam volna kellemesebbet, gondolom- én se festek.
x
most először tartom elképzelhetőnek idegen helyen élni. itt először megfelelő munkalehetőségem volt (csak a fotólabor hiányzik) és tulajdonképpen nagyon jól érzem magam.
x
e jól sikerült út kapcsán érdekes lenne azt a következtetést levonni, hogy
kevéssé vagyok alkalmas saját programom összeállítására. Az élet erősebb.
(tavalyi skandináv utam)
bár lehet, hogy csak a munkalehetőség teszi.
x
hacsak nem az a helyzet, hogy számomra egyetlen ''anyagi'' érték a múltam. feltűnő, hogy mint fontos ügyet kezelem.
x
a szerelem: misztikum belelátása a másikba?
valami nem érthető, nem evilági titok hordozója?
hozzáférhetetlen és emiatt tűrhetetlen?
tudja-e valaki ezt a titkot hosszan őrizni, válhat-e ez a tulajdonságává,
jellemzőjévé?
ha valaki szófukar: az titokzatos?
és amikor ezt a hozzáférhetetlen tekintet, a bandzsaság teszi?
muris. a hozzáférhetetlenség illúziója
azt hiszem, összekeverem a dolgot
ösztönös hozzáállásom a harapós düh
grandiózus mézesmadzag?!
valahol tévedek.
x
ha a festmények minőségét osztályozni kellene, alighanem
így:
- a világ legfontosabb képei (mondjuk Európából nézve)
- a század legfontosabb képei
- múzeumba való
- lakás kulturált díszítésére
- és ami erre is alkalmatlan
x
visszatér.
gyerekorvos-festőnő házaspár, két gyönyörű gyerek. lakás: gyöngyfűzés, színek,
virágbokréta, cizellált tükör, eredetileg csúnya, - kékre festett tükör, persze
szép könyvtár, falon grafikák jó keretben, szőnyegek, fali textil, csuporban
tömeg ceruza, zsúfoltság és szép.
irigylem. tiszta, világos.
a tárgyak szeretete nélkül kellene szeretni a tárgyakat
x
díszvacsora a gyárvezetőséggel a teniszházban. mulatságnak bukfencező
zsonglőrök. alacsony mennyezet. műmosoly közelről. valami dermesztő. szégyen. az
úri közönség, akit szórakoztatni kell
a legalapvetőbb miértek
x
berlini állatkert. ha én egyszer egy juhot tarthatnék.
x
ennek örültem talán a legjobban:
''még nem láttam embert, akinek élete ennyire következetes, és tiszta lenne.
Hogy lehet, hogy ezt ilyen fiatalon elérte?''
(igaz, hogy festőnő mondta)
x
hazautazás előtti este. másfél hónap után hanyatt fekve a hotelszobában. kicsit világvége hangulat. nem tudom miért.
x
a mohamedánok tudják. a nők arcát kellene elsősorban rejteni.
x
egy festőt megerősítettem véleményében, hogy ugyanis itt egyetlen vágyam, hogy hagyjanak békén- dolgozni-
x
a gyengeség legyőzi az erőt
-------
75.6.
tulajdonképpen vágynék vissza a figurális ábrázolás kiskertjébe.
Klee arabisches lied-je nagyszerű kép, de örömünknek 50 százalékát keleti
misztika iránti nosztalgiánk adja
(vagyis a kép nem a saját lábán jár)
nem bizonyos, hogy (történelmileg) sikerül, de meg kell próbálni a nonfiguratív önállóságot
75.6.
vagy másfél éve így élek:
ha valami izgat, arrafelé rohanok
ha nem, leejtett kézzel álldogálok, mélabúsan
türelmetlen csacsiság. mennyi a felelősségem ebben?
75.6.
Távirat S. Nagy Katának, mert búsul itthon egy hónap Spanyol után
''Magyarország ennyi:
utak Pannóniában
Híd télen
ritkás tölgyerdő
Jónás imája
eszmélő századforduló
tihanyi öböl
esti fáradtság
meg néhány jó barát
Deske''