dátum: 68.11.     fájl: c0190-2.htm             C. 0190


68.12.
minden perc teljesen mindegy
semmi perc feszült kínlódás nem fontos
el lehet viselni
egy Mednyánszky-kép előtt állok. hazaértem.

68.12.
Magyarász Imre mondja:
Triptichon, a Prés - az őszinte hangom
többit is lelkiismeretesen csinálom, de veszélyesek.
Főiskolai Műterem: Szőnyis, Reggeliző asztal: Vaszary
sokféle hang, utánérzés: Műteremben álló: Matissos (a lila olaj)
Tájkép tornyos házzal: Bene, Gesztenyelevelek sorozat: túl könnyen rajzolva, Műteremben álló (lila monotypia): túl könnyű ecsetjáték, manír veszélye. félrevisz az, hogy nagyon szeretem a színességet
stíluskeveredés: három képemmel odaállok a magyar szürrealisták mellé, ezt így nem lehet - legfeljebb egy életművel.
hol reneszánsz perspektíva (triptichon, Műteremben álló), hol nem
- hol itt a tendenciózitás, átgondoltság?
a természeti formák kölcsönzése azért veszélyes, mert nem én alkotom meg (?68.12.) találom ki a formát, hanem a kapottat színezem.
nem figurális - nonfiguratív döntésről van szó, a Műteremben és a Triptichon között problémalátás mélységi különbség van. Az előbbinél szépen színezett kölcsönzött formáknál maradok...
Keresni lehet: de ez sorozatokban, korszakokban jelentkezik (!!68.12.)
Ha egy riporter most dolgomról, tervelt utamról (mondanivalómról) kérdezne: mit akarok
                                                                                    milyen úton
                                                                                    egy szót sem tudnék mondani
veszély van, baj nincs, a képek jók, rajzolni tudok, komolyan veszem a dolgot; jó a színérzékem, nem kapkodni!
kiállítás: korai: értők számon kérnék tőlem a Triptichon színvonalát, az utat.
Triptichon hangot tovább, elhagyva a natura, tér-utalásokat (?68.12.) zebegényi Lugas monók jól szerkesztett, átgondolt Telkibányai Temetőkápolna monó nagyon szép, a Triptichon az olasz reneszánszra emlékeztet (engem is!)