dátum: 83.8.12. 5h 25 fájl: c1245-2.htm C. 1245 B
(egy fejfájás miatt ébren,
és közben majdnem fogtam egy egeret)
megtaláltam.
1. (kamaszkoromtól kerestem - egész életmódommal - a világ helyét)
azt helyesen láttam, hogy a világban minden (egy házassági
konfliktus, egy magánkönyvtár) önmagában nem-is-igen-létező.
Isten a realitás, a világ nem nagyon az.
ez eddig rendben is volna.
mégis hibás az egész.
a világot nem lehet kidobni. ugyanis okkal létező. a világ
az egyetlen eszköz Isten felé. minden: vektor, Felé.
sőt: A VILÁG: ISTEN DARABKÁI.mint ilyen: a világ elfogadható.
(ha nem is nagyon tetszik, mint szisztéma.)
Ha a világ Isten darabkái, akkor nincs relatív létező.
(idő sincs)
talán az ember az egyetlen, aki nem kizárólag Isten-darakái: szabad akarat révén
Isten árnyékba léphet (bűn)
a
teremtmény: isteni téves.
jav. * az 1259 oldalon (van Isten és van teremtmény)
De ebben nem lehet minőségi fokozat: isteni- Isten.
tehát minden: Isten
akkor:
2.
3. Isten meglepődik egy új festményen?
nem,
a kép öröktől fogva van
mi: rekonstruáltuk csak
vagy inkább: előhívtuk
(anyagot és szellemit nem
teremtünk, csak kombinálunk.)
akkor egyébként eléggé kár is dolgozni, majd az égi képtárban
mindent meg fogunk nézni.
nem jó.
az emberen kívül minden csak vektor: eszköz
ha eszköz van: alternatíva is van
(hát ez nem tetszik nekem, zárójelben)
meg kéne Pilinszkyt kérdezni.
bár ez is csak engedetlenség-
mégiscsak megvan.
2. pont oda föl: utána beírva 1991.7.:
Téves.
Már 86-ban tudtam, hogy minden semleges. Jó-rossz szándékunk ad előjelet
bárminek.
Bármi egyetlen értelme: eredője Isten felé, vagy Istentől távolodásának
mértéke.