dátum: 90.11. fájl: c2098-1.htm C. 2098
(Frank János kérdezi a cikkéhez)
miért ajándékozom szét a képeimet:
0. én is (csak) a képeim árából élek, mint bárki más, de mit csináljak a
megmaradtakkal? Mit csinálhat egy mániákus nagymama a megmaradt palacsintájával?
1. így végre a képeim elkezdenek működni. raktárban halottak.
2. akinek szántam, akinek adnám, s akinek kellene is (ez kb. a magyar
értelmiség ) az nem tud pénzt adni érte.
3. aki viszont venné - müncheni fogorvosok - annak nem adom. én ezt
nekünk, a mi gyerekeinknek, unokáinknak szántam.
külföldön a
kép eltűnik a magyar kultúra számára,
mint homokban a víz
itthon,
szűkebb körben, egy életmű sugárzása
megtöbbszöröződik
legfontosabb
képeimet lehetőleg
egyenesen múzeumnak ajándékozom
4. nem vagyok világraszóló tehetség, hogy képeimet külföldön szétszórva,
azok hatékonyak maradjanak
5. nem szeretem a halmozást, szerettem volna már kiüríteni a műtermemet
6. azt a fiatalkori ideámat, hogy amennyiben alkalmas leszek rá, képeimet
együtt tartsa az utókor (Váli-múzeum) egyértelműen tévesnek tartom. ezek a
múzeumok általában unalmasak. Jobb, ha Barcsay Czóbellel konfrontálódik, egy
teremben.
egyébként,
hogy nem engedek képet külföldre,
evvel a
belföldi kereskedelemből is kizárom
magam.
(alkotóközösségek, galériák, Képcsarnok)
összefoglalva:
bocs, szóval mi az ördögöt csinálhatnék egyebet velük?!
várjak halálomig, míg elkezdik nézni a képeimet?!
miért kezdtem zsidó temető képeket festeni?:
1. az utolsó idők nonfiguratív képei rosszak voltak és untam
2. volt itthon 2400 temetőfotóm. Nonfig-nál is általános volt, hogy saját
fotóból indultam ki.
3. a sok fotó mögött egy hihetetlen nagy élményanyag állt
4. nekem: egzotikus terület
5. misztikus és szakrális is
6. a temetők csodálatos térélményei: mikroenteriőrök
7. gyönyörű plasztika sokszor
8. a csend
9. a halál
10. affinitásom a zsidó kultúrához
11. elég hamar kiderült, hogy a téma egy olyan klisé számomra, amivel nagyon
sokféle dolgot "ki lehet fejezni."
(soha nem akarok kifejezni semmit - de hát mégis így van)