2014.12.12..                html-2015/mucsarnok-fal-szoveg.htm        C.149

 

Műcsaroki kiállításon a rendező által falra kitett szövegek

 

(2012. június 29., péntek)

Műterem vörös állvánnyal – A/12/13 Itt a csatavesztés a győzelem. 1961 óta izgat a vörös és narancs együttállása. Ha sikerül. Utolsó töltényig kitartottam, nem ment. Az asztallap most eljelentéktelenedett, ettől viszont a tér igen sú-lyossá növekedett. Örülök, hogy végül meg mertem lépni.”

(2013. február 2., szombat)

„Ma folytattam az A/12/13-at, muszáj volt, a képfelszín alól becsillogtak nem-létező, átfestett formák. Jó kép lett, de kár volt tavaly tavasszal hozzányúlni. Olyan jó lenne néha a felszínen maradni.”

(2013. augusztus 30., péntek)

„Tegnap meghozták a szegedi tárlatról a képemet, udvariasak, házhoz szállítják, jó nehéz, 90 centis. És nagyon gyenge. Délután át- meg átfestettem, aztán áthúztam, hogy reménytelen. Viszont evvel a bekarcolással egész jól néz ki.

Lehet, hogy így el kéne tenni? Netán Megtagadott műterem – A/12/13?!”

VÁLINEWS; levelek J.-nek, Le Meux-be (részlet a 207. 215., 221. levélből)

(29 June, 2012, Friday)

“Studio with Red Easel – A/12/13 Here losing the battle is the victory. I have beenintrigued by the juxtaposition of red and orange since 1961. Whenever it is successful. I fought to the last bullet but I failed. This time the tabletop became insignificant, which added a great deal to the weight of the space. I’m glad I had the courage to take the step in the end.

(2 February, 2013, Saturday)

“Today I continued A/12/13; I had to, non-existent forms, ones already painted over,kept glinting through. It has become a good picture, though I shouldn’t have touched it last spring. It would be so nice to remain on the surface from time to time.”

(30 August, 2013, Friday)

“They brought back my picture from the Szeged display yesterday; it was very decent of them to deliver it at my door, because it’s pretty heavy, with 90 cm sides. It is also very weak. I repainted it over and over again throughout the afternoon, then crossed it as something hopeless. Now it looks quite all right with the scratch on it. Should I keep it after all? As, perhaps, Disowned Studio – A/12/13?!”

VÁLINEWS; letters to J. in Le Meux (excerpts from letters No. 207, 215, and 221)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

„Minden festmény, grafika, fotó, plasztika, tervezőgrafika képe, nyomdai felbontásban is, valamint opuszjegyzékeik. – kiállításdokumentáció. – napló 1958-tól. –napi napló (blog): VÁLINEWS. – publikációk, minden könyv net-változata. irodalom, kritikák. – filmek. – hangtár, verstár. – magánmúzeum (képtár).” Ez a [deske.hu] –Váli Dezső honlapjának – tartalomjegyzéke.

Váli Dezső módszeresen, rendkívüli precizitással dokumentálja életét és életmű-vét, és mindezt folytatólagosan a nyilvánosság elé is tárja a világhálón. Mi pediga számítógép képernyőjén keresztül – mint valami varázsablakon át – beleshetünk a mindennapjaiba, lapozgathatunk a festmények, rajzok és fotográfiák között; ha akarjuk, birtokba vehetjük művei nyomdai minőségű reprodukcióját vagy épp naplókönyveit.

“Images of all paintings, graphic works, photographs, statues and graphic designs,also in print-ready resolution, along with their version history. – Exhibition documentation. – Diary, from 1958. – Daily diary (blog): VÁLINEWS. – Publications, the net versions of all books. Literature, reviews. – Films. – Sound archive, poetry archive. – Private museum (gallery).” This is the contents of [deske.hu], Dezső Váli’s webpage.

Systematically and with extraordinary precision, Dezső Váli documents his life and work, and makes the result public on the internet. And we, as if through a magic window, may peep into his life, browse through the paintings, drawings and photographs; we may even appropriate print-ready reproductions of all his works and diaries.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

C. napló irattartó doboza, 41 db

OSZK Kézirattár tulajdona
(Váli Dezső 2009-ben az OSZK Kézirattárnak ajándékozta az 1958 óta folyama-tosan vezetett C. Napló kéziratát, mely jelenleg 14 700 gépelt oldalt tartalmaz.)
Document box of Diary C, 41 pcs
Property of Manuscript Archive, National Széchenyi Library
(In 2009 Dezső Váli donated the manuscript of his Diary C, which he had written continuously since 1958, to the National Széchenyi Library. It presently comprises 14,700 typewritten pages.)

Repetíció, dokumentáció, szelekció. A tudatos rostálás tökéletesíti a rendet. Immáron több mint ezer festmény esett áldozatul a szigorú önkontrollnak. Az elvetett olajképek újrahasznosítása a célszerűség jegyében történik, a meg-tagadott mű kiesik a kataszterekből, nem alkotás többé, feldarabolva az enyé-szeté, esetleg használati tárgyként szolgál tovább.

Repetition, documentation, selection. The conscious sifting makes the order perfect. To date, more than a thousand paintings have fallen victim to this rigorous self-control. There is a practical logic to the recycling of the rejected oil paintings: the disowned piece is struck from the registers, ceases to be a work of art, and is cut

up to be given over to decay, or to gain a new lease of life as an object of use.