94.9.-től -95.5 -ig EGYEB/FOISK3 C.4341/A
főisk.
órák: óravázlat és napló
FÉLEGYHÁZI ANDRÁS igen rövid hajú 280-56-56
demonstrátor
GEIGER DIANA magasabb,derékig érő szőke haj
angol isk, Sorokrárról
KASZTA ZSUZSA fehér szemüveg
KÉRY BALÁZS
izzószemű, 226-0462
KOVÁCS BENCE
motoros, fiatal arc
LUKÁCS ZSÓFIA asszonyka,
Toldit elolvasta, legjobb gurulóasztal terv
MÁTHÉ KATALIN felnőtt 115-0187
jó enteriőrrajz
TOMAY DÁVID spanyolos, lófarkas, síma hajú
orvoshoz jár szerdánként
TÓTA JÓZSEF szemüveges 121-6104
asztalos, 5. re vették föl
1. 1h. Bevezetés, 2h Fej Korr. Nélkül, 2h Korr-Al
1. nálam , bemutatk,
tárgyaim, képkorrektura. + csendélet? C. A3
2.. kint,épületrész, együtt, 1h vázlatok, 3h, 1h megbeszélés. C: A3
1. " SZ 2h vázlatok
1. bent, megbeszélt beállítás,szobarészlet
bútorokkal v. Csendé??, 1h vázlatok, 4h C A3
2. " KOLL 2h A5 vázlatok, A3 munka
1. " SZ. 2h. vázlatok
1. MNG
1.
"folyosórészlet", amit ők
találnak, 1h vázlatok, 3h, 1h megbesz. KOLL A3
1. " SZ. 2h. vázlatok
/+1/ csendélet edényekkel beállítás
közösen, 1h vázlatok, 3h rajz 1h megbeszélés? C. A3
múzeum és egy
kiállítás
később, ötletek
fürdőruha szárítás
felelős
hospitálni, tervezés, egyéb órára be, Ferencz, Csomay, Jánossy
karácsonyi ajándékom: megtanítom őket puskázni
műteremben:
A,B,S napló dok. rendszer,
PC-ben is
pályázat:
guruló asztalra optimális tető terv
képeim
irányításukkal
képemet átfestem
Pilinszky interjú
gondolatok:
Fioretti: 93 old. egy zseni életéből egy epizód / a
legfontosabb dolga az életnek/
Petri: A napfényes
sávig
Jánossy a vázát a
rüggyel megkorrigálta
képző főisk
kollokvium: a tanár nyaralójában kollektíven elkészíteni egy kacsát.
minden rendszer
működik: a megbilincselt feleség Párizsban
mi a hazugság az Óda
egy görög vázához-ban?
kérdés: aki képtelen a fölös tárgyait kidobni, milyen
európai normát lép át?
szeretetlenség. bizalmatlanság Istennel. a szegénység és a
háború emléke az előző generációnál
1.
Óra első nap:
TERVE:
Ferenczi be,
megszólítás= ő
magnóra fölvnni, amit
beszélek
1.nagyon örülök, hogy
itt lehetek
rólam, miért
jöttem: nosztalgia, majd hospitálok,
életrajzom...festőnek
indul, 30 éve ugyanitt, mestereim: Szrogh, osztálytársaim most itt,
diplomamunkám története. Fintánál, szabadúszó,
munkarendem:
kiállítások, alkotóházak
kimaradt:
napirendem, /hencegek/
neveket elfelejtem,
elnézést, írják a rajzlapra
süket vagyok
róluk,
sokat dolgozzanak,
most áll be végleg az életritmus, vezető értelmiség lesznek, űfelelősek: svéd
alaprajz fölrajzol a táblára
tanuljanak meg kérdezni, ellentmondani,
aki nyafog, gyanús
minden héten egy vers kötelező
a munkáról elvben
a rajz a teljes embert alakítja Jánossy: érezzék
magukat képzőművészeknek
csodálatos
absztrakt festővé kellene válniuk, hogy legyen miből redukálni
egy m2 re jutó gondolat
képnél, épületnél is
végső cél az agy
differenciálása
a
tanmenetről+gyakorlati dolgok
tanmenet,
végleges, kidolgozott, kiállítható lapokat kérek,
amiben örömük tellik
ezköz kell:
/szén/, ceruza. kollázspapír, technokol, olló, A/3,valamilyen festék, papír:
megkérdezni, mit
csináltak első évben, van-e vágyuk
osztálynévsort
jövő hét: nálam: A3 CER, rajztáblát
adok
8-kor a Moszkva térről
induljanak együtt. elkésni nem lehet. aki késik, hozzon 10 részre osztható
csokit
lakáscímem
/fej+ aktot szerettem
volna/
egy verset hetente olvassanak el, 80 év múlva
számonkérem
kollázspapírt
gyűjtsenek
egy tanulmány a
művészetről: fölovasom: Lázár Ervin A hazudós egér. egy hét múlva megbeszéljük
UTÁNA
LEÍRVA
ők
mondták: összedobják, fizetik a modellt.
nem állandóan, de szeretnének modellről rajzolni
informálisan ők könnyebben szereznek üres termet
alkalmanként
az első évre nem kell és nem lehet alapozni
szénnel nemigen rajzoltak
2. óra
TERVE
nálam. egy teát adni
verset olvastak-e.
Lázár Ervin mese megbeszélni
Fioretti fölolvasni, vagy az Óda egy görög vázáról
megmutatni: festéstechnológia
opuszadminisztrálás
asztalos
munka, keretezés
fotó-reprózás
képeimet mutatni,
egy elrontottat
közösen átfesteni
műteremrészletet rajzoljanak, vagy csendélet: kék kanna. adok szenet?
határozzanak
meg ők egy feladatot
20 p. dolgozat: festődobozomra asztallapot tervezni
UTÁNA LEÍRVA
8.02-kor elindultak a Moszkva térről
egy tea, vajaskenyereket adtam
számonkértem: verset csak Lukács Zsófia olvasott: Toldi
estéje. annak kapcsán : Toliról, Toldi szerelméről, mint sikerületlen műről,
Déri: Boóperről, az öregség és a
szerelem viszonyáról, arról., hogy át szabad-e menni reggel 6-kor a piroson, ki
hogy dönt zügyben. ők: érzelmileg, törvényt trtva, mérlegelve stb.
az egyéni és a kollektív törvényről, a pillanatnyi
mérlegelés elvéről, ha menstruálok,
másképp döntök
fölölvastam Fioretti: a rablógyilkosok vendégüllátása:
Ferenc a zseni, aki kilép a kommersz magatartásból
a
magatartásmintákról: utcán elöttem szörnyhalál, viselkedésmintám egy japán
közlekedési haláleset fotóról, letérdeltem imádkozni.
a rutinról: rémálomból ébredve én pld. imádkozom. van más
technika is erre.
20 p. röpdolgozat,
Lukács Zsófia kitalálta a meglévő gurulóasztal- pótasztallapom szerkezetét.
győztes almát kapott. Tóta József megkért, hogy ő ebben nem vesz részt.
megkérdeztem, de nem tartja elveszett időnek ezt a játékot, sőt.
műteremsarkot 2 órát rajzolták, A3 méret, ceruza, egyikük
szénnel, többen nem tudnak vázlatolni
időhiányban elmaradt programok, amikrt szeretnének is:
1. képeim
2. műterem
bemutatása: technológia, képdokumentálás
3. egy elrontott
képem közös továbbfestése
4. rajzaik közös
kiértékelése
én: ezekre esetleg órán kívüli alkalmat kéne teremteni
én: köv. hétre A3 ceruza vagy szén épület+kertrészlet, ha jó
az idő
3 telefonszámot kértem
3. óra
bekéredzkedtünk a textilesekhez Szemethy Jimmyhez, náluk két akt, 10 perces krokik. Nem tudták
többen, hogyan kell alakot föltenni,
szénnel féívesen égképp nem, ez így hibásan kiaott feladat is volt. Késöbb
kaptunk saját modellt, két és fl órás
beállítás , hibásan féívs méretben szénrajzot kértem, rosszak is lettek. Közös
terem nem vált be, nem tudtam fölolvasni nekik, hangosan beszélni
4. óra
második emelei üres terembe, kettőjükkl paraván, dobogóval
csendélett líttattam be, szerkezeti vázlatokat, majd nagyrajzot kértem, javasolva: inkább ceruza, ne sok üres
satírozás, szerkezetet, kompozíciót keressenek, jobb rajzok. kevesn voltak,
igazoltan távol többen, így fölolvasás elmaradt. közben elmentem úszni.
elmondták hogy Köztársaság-ösztöndíjat nem kaptak meg, asztalban felejtették az admininisztációban.
5. óra
TERV: színesben
szobasarok paraván, bak stb. bútorral a téma., 2 óra : negyed-fél órás
színvázlatok A4-ben,másfél óra utána javallt: A3 kidolgozott. : röpdolgozat,
közben Pilimszky nagyinterjú magnóról. Salátakiszedő hibája. megkérdezni, ki
olvasott el egy verset. Két igazolatlan hiányzó volt a múlt héten, miért.
óra: k.b. 9-kor kezdünk
a II.em.-en. terv szeint. Múlt hét:
Lukács Zsófia hiányzása: mert kezdő háziasszony, föltorlódott a munka. Máthé
Kati beteg volt, Tomay Dávid orvosnál, Tóta pályázathoz segített. Most Tóta
hiányzik, pályázik, Kéry Balázs késett, éjszakázott. röpdolgozat győztese egy
tábla csokoládét, András osztotta el. Nyitva hagyták, a passzív időimet hol
töltsem
6. óra
B.ép 114 terem találunk helyet. Zsófi, Zsuzsa állvánnyal,
székekkel beállítást csinálnak, 20 perces színvázlatokat , s ha megfelelelő,
kidolgozott lapokat kérek. Zsuzsa Rilke szalagját hallgatjuk. Tóta aktfestés
kedvéért egy textiles terembe megy át, háromszor megyek át hozzá, mire
megtalálom, végül visszajön hozzánk. Beszélgettünk:vigyázzanak magukra:
megfázás- petefészekgyulladás, kirándulásaik, fotóikat megnéztem, elfelejtett
öszöndíjaik helyett különmunkát kapnak, háziasszonyi és munkahelyi kettős
hivatás, férj és a házimunka, milyen házimunkát szeretnek, tudnak-e főzni,
különóráik: kórus, különtánc, Dobszay féle szolfézs és a hangszeres órák
szétesése
7. óra 94.11. 9.
Lassan jönnek, András kivitelezett szentélytervét korrigálom
fotókról egy órán át
hiányzik Tomay Dávid, beteg és Kéry Balázs, miért? Máthé
Kati Izraelben, mondta.
B. ép. 114. rajzteremben falapokból, állványból téma fölállít, ők, kis vázlatrajzokat
kérek, konturrajzot, mintha üvegablakot terveznének, hogy
majd abből 11 óra után
színes kompozíció, egy szín domináljon, válasszák meg.
11-kor teafőzés, én
kértem. Szünet elhúzódik, emiatt is. színes kompozíciót a
köv. órán kéne foytatni,
több variációban, vagy majd kollázst. de most Nemzeti
Galéria lesz.
Fölolvasom nekik Capek: A kaktusztolvaj, majd közkívánatra
még:A költő, Benda
színész eltűnése.
két hét múlvára házi feladat: egy tetsző szakasz Arany János
versszakot írásban
hozzanak be. Majd megkérdezni, miért tetszett, estleg
fölolvastatni. Arany kötethez
addig mindenki hozzáfér, megkérdeztem.
Kék teáskannát behoztam nekik, csendéletre is jó lesz.
8. óra
MNG. lesz.szólni kollázs papírt hozzanak
/pontosan jönnek/ MNG mutatom, és beszélünk róla: Rippl
Kuglizók, Apám és
Piacsak bácsi, Nagy
Balogh: Szoba, Csendélet, Rippl faliszőnyege korai Egryk,
Ferenczy: Két atléta,
Márciusi est, Józsefet eladják testvérei, Három királyok,
Szerváciusz: Dózsa szobra
hiányzik Kati, beteg, Bence, miért?
9. óra
kollázs lesz. fél 11 kor Arany versszakot megversenyeztetni:
zsűrit kinevezni:
melyiknek örülnek és melyik külalakja a legjobb. díjak:
könyvem?!
UTÁNA
leírva:
3/4 9 kor kezd, Kérik, hoy a saját terembn dolgozhassanak.
Egy mappányi színes papírt hoztam nekik. Dávid sokat késik, tán fél órát van
egész délelött, délben elmegy ebédeni. Arany versszak versenye: zsüror Zsófi,
Diana, nyertes Diana, Zsófi, díj egy egy fél alma. kollázshoz volt kedvük,
versfeladatatot kértek köv. órára " van-e hazugság az Óda egy görög
vázához"-ban? Tóta tépett kollázsa gyönyörű, András száraz, Zsófi sovány,
Diana jobb, Zuzsa jó. én kollázsom a kollázst csinálna, vázlatot kérek előtte:
mintha üvegablakterv, variánsokkal
hétfőn, közben
telefonálok Andrásnak: üzenem
Dávidnak és Bencének, kérem őket, fél évig már ne mulaszanak igazolatlanul.
/Csak Dávid kapta meg szerdáig az üzenetet./
otthon nyomtatott
jelenléti katalógust csinálok, visszafelé is bevezetem a jegyzeteim alapján.
szerda reggel: Ferencz behív:
most félévkor csak
aláírás, nem osztályozás, próbafélévnek szánta.
dec 22 9h kiértékelés,
legyek ott, kiállításon a tervekmellet legyen egy-két rajz is kitéve
4h tanszéki
értekezlet, én is
én: félévtől nem
óraadó, hanem félstátus, havi 16-17000.k.b., év végén már osztályozzak. Csak a
tanszékhez tartozom. Jövőbn is a
harmadévbn lenne a rajz. Monom: végig kén. Mondja: nincs keret. Mondom: ha
tanrendben öszehozható, több osztály párhuzamosan is el tudnék látni,
korrigálin, akár egy teremben is. Állandó rajzterem lesz, modellt kérhetek.
Mondom: nem biztos, hogy jövőre vállalom, próbaidő részemről. Nem érzem még a
tantervemet, a munkám gerincét. Tapasztalatlanul csinálom, hogy ne legyen unlmas, k.b kéthetenként
változttok a feladaton, nehezítve.
10. óra.
múlt heti feladatok
alapján egyéni megbeszéléssel adom ki a kollázs feladatokat, próbálják a teret,
tömegeket ábrázolni, ne túl absztrakt komp. valamennyire reális tónusokkal,
Zsófi nagyobb méretben csinálja,min. 25 cm. Induló beszélgtés körbe, közben
több korrektúra. András megkéri, hogy a tervezés munkáját csinálhassa, nagy
hajtában vannak. Zsófi is részben azt csinálja. Tóta este telefonál, hogy
valakinek segített, azért hiányzott. Órás bszélgetés Dáviddal, nem hisz az
építészetben korunkban, csak a főiskola végét várja. Beteg a macskája, nincs
barátnője, elromlott a kosija, nem jó tanuló. beszélgetünk a rezignációról, a
reggeli hideg zuhanyról, stb. Ő építészeti tervét próbálja kollázsban ábrázolni:
átriumház. Kérdezem, milyen rajzfeadatban lenne öröme. Pilinszky interjú első
felét ismétlésként fölölvasom, valamellyest kommentálva, nem sikerül őket is
bevonnom. Óda egy görög vázához- megbeszélése, Zsuzsa, András, Zsófi, Kati
hozzászól, megtalálják, mi a hazugág benne. Megmutatom Ernst múzeumhoz készült
leporellomet: 10 festményemről. Megkérdezem, mért nem mosssák meg az ablakokat.
/be kéne hozni nekik szerszámokat, vagy megcsinálni nekik/ Új házi feladatként:
az Óda egy görög... mi benne, ami nekik jó, és fontos volt, üzenet.
Köv. félévről kérdezem
őket: ruhás moddellt tennék térbe helyezve. ki
mennyire megy közel a modellhez, vagy távolodik, úgy változik a feladat. Ketten
modellt szeretnének rajzolni, csak. Mondom, örülök neki, de nem merem kötelezővé tenni.
11. óra.
kollázs, új lap.
személyenként megbeszélve indít / autót fölvisz javíttatni/ Diának mondom,
tekintse a kellemetlen napi három óra villamosutazást ajándéknak. Bence
aAusztrában sielt a múlt hétn, Kati orvostól jön, Dávid autót javíttat, Bence
is orvostól jön késve. András este telefonált, nem ér ma rá. Múlt héten Dia
tolmácsolt. Van kedvük a kollázshoz. A4 es körüli méetet kérek, teret
ábrázolva, lehetőleg tömegekkel. Sugallom, hogy ne csak vágják, hanem tépjék is
a papírt.
12. óra.
2 telefonált, hogy nem
tud jönni. Mindenki Jánossy tervet csinál. Csak hárman vannak. CD-nLatinovics
szaavalatot hoztak, hallgattuk. Ők is terveznek. Zsósi, Zsuzsa, András, féléves
munkájuk átnézése, kiértékelése, kiválasztása a félévi kiállításhoz, köv. félévre
tanácsadás, megbeszélés. 11-kor otthagyon őket, Pilinszky kazettát lemásolásra-
karácsonyra- otthagyom nekik. félév vége.
félévi vizsgakiállítás
ötletek II/1 óra
-tantervet velük
együtt kidolgozni
-Zebegényi ötletek /az
absztrakció lépcsői/
találjanak egy fogalmi témát, amit
maguk dolgoznak ki, hónapokig, pld uszadékfa
terhesség, domokráia
aki akar, rajzoljon
modellt
saját bép. terv
vizuális földolgozása
ugynakor az
absztarkció irányába
50% hiányzás!!-
osztályzott tárgy lesz.....szorgalom
minden rajz legyen
együtt bent, nem emlékszem
ötlet: csendélet színesben, kollázsban 3-4 óra
ötlet: leírni
szavakban a látott színes fotót
Monumente der Menschenheit VI/Flavio
Conti
Bertesmann Lexikon Verlag
Salsburg Mirabell Schloss 253, 261 old.
csendéletet
kollázsban!! A/4!
II./1 óra,
hétfőre áttettek
nálam. Milyen volt az
ausztriai közös síelés, hol laktak, a felvonók, ki főzőtt, este mit csináltak.
Kati könnyűbúvárkodásáról mesél. Csigát gyüjt, vízalatti mámor, egy óra egy
palackkal, tenger. Télen uszoda. Diana a Kisdunán korcsolyázik.
Milyennnek ítélik a
saját munkájukat a főiskolán az első félévben, elmesélik az építész
feladatokat. Mit csináltunk az első félévben: modell, kollázs. Kollázst
általában nem nagyon szerették.
mit lehetne a köv.
félévben csinálni: modell, táj, csendélet, kollázs., midzek miért. mihez van
kedvük. Csak kettőnek mindegy. Kollázshoz nincs kedvük, modellről rajzolnának, nem ruhás alalkot,
hanem aktot kérnek, vagy négyen olajtechnikát szeretnének. Megállapodunk, hogy
ki-ki tetszése szerinti távolságból nézi a témát, lehet ez enteriőr is,
figurával. Technika szabad, olaj egyenlőre ne, szombat este nálam olajfestés
kurzus, elötte egy óra közös takarítást kérek. Márciusban maguk dolgoznak,
eredményét megnézem. Osztályoznom kell, a szorgalmat fogom. Nem egyenlő
mércével. Hat hiányzás az érvénytelen
félév. Nyolckor kezdik a munkát, modell áll, nekem nem kell indulásnál ott
lennem.
negyed óra:
röpdolgozat, nem kötelező, de mindenki
résztvsz, József is: lecsúszásgátló a tejföltartó dobozaimra. Dávid megtalája
az én megoldásomat.
Megmondom hogy hiú
vagyok, mint egy kisgyerek, szólítsanak mesternek. C. naplókat és zsidó temető fotóalbumokat kiteszek, szabad préda,
mjdnem mindenki visz.
93, 94 es olajképeim
megmutat. megkérdezem, egyben tartsam-e a 10 fekete nagy olajképem. Nagyon jó vita közöttük a festészet
értelméről ennek kapcsán.
INTERMEZZO
94.2.18. SO. ESTE, nálam
olajjal akarnak
festeni. eredetileg ellenszolgálatásként közös takaríitást kéretem egy órában,
ez most nem jön össze. képemet
hazahozzák majd a Vigaóból
közös
csendéletbeállítás konyhából, fridzsiderből.
II/ 2óra
94.2.20.
Akt egy órát késik,
igazolja. Ülőbeáll, félakt, fázik. Hősugárzót késöbb szerez Zsuzsa
színnel akar dolgozni, engedem. Kérek: félalak, félíves táblára, egy délelöttös
rajz. elötte kis elhelyezési vázlatrajzokat kérek. ceruzával. Tóta szénnel. Nem
tudja még a lapon elhlyezni: Tóta. Tomay tónussal kezd, többen nem tudnak
szerkezetet fölrajzolni. Rutinos: Máthé Kati, Geiger Dia. Benc keveset
dolgozik. Délben Dia leforgatja nekünk a tanszéki szobában aStudió '95-beli
interjúmat. Megbeszéljük, hogy 1/2 9-re jön az olajfestő csoport szombaton
hozzám. Zsófinak az időpont nem jó, takarítani kell. Fölajánlom, hogy a
csapatot kölcsönadom neki, akár bvásárolni. Nem. Dia mondja, hogy tél végére
túl fáradt. Fuvola, énekkar, öccsének meleg étel kell, gyerekrajzkört
rátukmáltak egy betegség miatt, szüleinek sokat segít. Tóta egyedül él, nyáron
dolgoznia kell, hogy fönn tudja magát tartani, lakásostul. Nehezen veszi föl a
főiskolai ritmust, mondja. Jövő hétre új modellt kell szereznie Andrásnak.
Ragaszkodnak, hogy aktot rajzolhassanak. Engedem, bár ruhás félalakot, ill.
portrét jobban szerettem volna. Ehhez állványokat kell szerezniük. Belülök közéjük rajzolni, Katival és Zsófival/?/ meg is korrigáltatom magam.
Andásnak megmutatom a most uszodában kapott francia munkás imáját.
Ferenczi:
össszenyitnak két termet tanszéki rajzteremnek, majd vesznek hősugárzót is.
Júli elején a felvételi vizsgánál a rajzot megnézni /Fóthtal/, és a
beszélgetéshez kellek majd. Fizetésem bruttó 15E lesz, szerződésem még nincs
meg, lent voltam a munkaügyin. Pénzt OTP-be kapom, most tévesen számfejtettek.
II/ 3 óra
94.2.27.
Hiányzik Diana. Modell
új, András vette föl, marad fél évre.
Most: ruhában, félalak.
Tóta festi, gyengén,
Zsuzsa pastellel. Elötte kis elheyezési vázlatot kérek, egy délelöttös rajz.
Teát kérek. Otthonfelejtettem: elhozom kis olajképeiket. Megoszlik a vélemény,
hogy olajra műtermemben, vagy tanulmányi időben tanítsam-e őket. Végén
búcsuzom: egy hónapra Kecskemétre. feladat addig: csak itányvonanak: félalak,
ha akt, egész ívre kérem. Nem adok kötelező formátumot, ezközt, témá, annyiféle
szinten vannak. Kérem a négy-egyedül órán a rajzaikat számozzák óránként,
egytől négyig.Telefonszámomat Kecskemétre megadom, jelzem, hogy
meglátogathatnak, bár ezt nem sugallom.
II/4-5-6-7 óra
én Kecskeméten, modell
4 x nem volt, modellügyintézők szervezési hibája
skandináv invázió a Főiskolán,
Diana leadta a rajzkörét, Kati megint betegféle, András Ausztriában sielt egyet, az ittjárt skandinávok: egyik
magyar, másik szzinesbőrű, gézbe burkolt széket csináltak, stb. csendéletet
festettek
férfimodell, ketten
hiányoznak, B épület, terembeosztás téves volt. egészalakot szénnel csinálnak,
szombaton akarnak jönni olajfesteni, Oravecz kötetet otthagytam, Dobszay
kazettát is köcsönbe, Zsófival, Dáviddal, Diával beszélg. András kopasz
közben,
szombat d.e.itthon
N em megyek a
családdal Kecskemétre, fakultatív olajfestés tanulás nálam, csak Csaba és
Zsuzs. Hagymás csendéletet állítanak be. közben keretet szabok, nagy tételben
II/9 óra
ápr 10
Modell nem jött.
Megnézem, a kecskeméti hónapom alatt mit csináltak. Szerencsétlenül végig nem
volt modell. Beállított csendéletet festettek olajjal, és rajzoltak. Alig
valamit, bár közben valami külföldi diákcsere miatt néhányan két hétig el
voltak foglalva. Bemondás alapján írtam be, ki hányszor hiányzott. Tóta semmit
nem csinált, mondja, lustaságból, elfoglaltságai. Úgy tűnik, nem lehet őket egy
hónapra magukra hagyni, és még ez egy szorgalmas évfolyam. Ezt is megbeszéltem
velük. Utána, még mindíg nem jött a modell, ötletükre csontvázat rajzoltak,
meglepően jó volt néhány. Lopó bejött, megmutattam, higy csinálom a korrekturát stb. Dávid szelíden mosolyogva
megint elkéredzkedett. Többiek mondták neki, elkéne adnia néhány autóját,
mindíg azokkal van baj. Meg a beteg macskája.
ápr 17.
húsvét hétfő, szünet
ápr 24.
hétfő, tavaszi szünet
május 1.,
szünet
május
8.hétfő
Modell nem jött, 9- re
beállítunk egy csontvázat, akkor kerül egy ülőmodell. Földszint 6-ot
berendezzük model számra, András a díszeteremből hord le nag farosttáblákat.
Ferencz Pista:
május végével mondjak föl, évvégi kiállítás az A108-ban, fehér kartont
tud adnia Tanszék. Elvontak tőle 3 milliót, kérdéses, hogy fog tudni fizetni,
esetleg csak óradíjat az utódomnak, Lopónak. Fölmerül, hogy informálisan besegítek neki. Kiadott
feladatot tanár nélkül is el tudnának kezdeni,
akár csak korrekturára jöjjön be a tanár, részidőben. A másod és harmadévesek jövőre egy tanmenet
alapján dolgozhatnának. Új rajzterem addigra
meglesz. Állatkertbe is lehetne kijárni. Lopóval szeretne beszélgetni. Júni 2 kiértékelés, elvben már nem kötelező
bent lennem.
/Könyvtárnak leviszek
egy C. Naplót, Zsidó temető albumot, Cifra Palota katalógust, és Hargittai Pál
albumot, ajándékba./
Nagyon hosszú szünetet
tartanak, mindenki fáradt. V. Miklós 10-re bejön, állványon kezd félaktot.
Lopót bemutatom
Ferencynek, konkretizáljuk, ősztől kezd, fizetés nehezen, alig. Informálisan be
is segíthetek. Szóba kerül, nyári művészetelepet csinálhatnánk, Lopó is jönne,
10 nap, Kékkúton akár.
május 15.
hétfő
8-kor András, Zsuzsa
bent, így nekik adom, amit a könyvtáramból most kiselejteztem. Modell jön, fél
9-től ülő akt. Zsófi is fél kilencre.Nagy állvány beállítását modellrajzhoz még
mindig nem tudják. Demonstrátornak egy aláírási ívet adok, hogy jövő hétre
kérem kitölteni: milyen osztályzatot tartok magam számára
igazságosnak alakrajzból . Dávidnak arcüregét szúrták, Balázs,
Diana, Kati hiányzik.
május 22.
hétfő, utolsó óra
időben érkezik csak
András és Zsuzsa, és a modell. Beszedem a papírt: ki milyen osztályzatot tart
igazságosnak. Beszámolnak: már nagy a vizsga előtti hajtás. Ülő póz. Zsófi
kicsiben színesben, ált. egészíves szénrajzok. Ma nem korrigálok. Kati ki-be
járkál, rákérdezek, múltkor igazolatlanul hiányzott. Orosz liturgikus zene CD.-ről, András hozta. Dianától megtudom,
csakugyan sváb család, több generáció Soroksáron, kézműves ősök. Balázzsal
beszélg. hogy ne szokja meg most a későn fekvést, és ha másokkal van, másoknak
segít, találja meg az etikus mértéket. A tanári szobában megtudom az
osztályzási eljárást: egyedül döntök, tanári véleményezés a kiállítás
körbejárása alkalmával. Kiállítás külön osztályteremben /én akartam/, tehát
függetlenül a tervezés kiállítástól, így nagyobb hangsúlyt kap.
1/4 1-kor elküldöm a
modellt, és minden második félévi munkát kiraknak a földre, röviden értékelve
együtt végignézzük. Katitól megkérdezem, mit lehetett volna jobban csinálni,
annak kapcsán, hogy bírálom,mivel igen jól rajzol, még többet vártam volna tőle.
Nem kapok használható kritikát. Lopó is végig velünk 11-től. Mégegyszer
bemutatom. Azon a címen, hoy házi feladatlapokat adok ki, szétosztom 9
példányban a párizsi háztetők fotómat 30 x40 nagyításban, hátoldalán névre
szóló szövegemmel:
ANDRÁS
HÁZI FELADATA
A KÖV. 80
ÉVRE:
[SZÁMONKÉREM!]
HETI 1
VERS.
KÖTELEZŐ.
95/5/22 Váli Dezső
Zsuzsánál,
Zsófinál: két vers.
Lopóval megbeszéljük,
szóljon, mikor menjek be meglátogatni: tán két hónap után, és félévkor.
Már kettesben:
hiányzási naplót összegzem, Lopóval átbeszélve az osztályzatokat kitalálom:
Félegyházi András 5
Geiger Diana 5
Kaszta Zsuzsa 5
Kéry Balázs 4
Kovács Bence 3
Lukács Zsófia 5
Máthé Kati 5
Tomay Dávid 3
Tóta József 4