dátum:04.11. cím: fájl: L:IMREH C.8011-8013
Imreh Andrással e-mail-váltás 04.11.
Kedves Váli Dezső!
Nagyon jó volt az a sztori az este 9-es telefonhívásról, ill. az azt
megelőző görcsről. Én gyakorlatilag pl. pánikba estem, amikor
(kb. 5 perccel
hivatalos bemutatkozásunk előtt) Várady Szabolcs
egy elejtett megjegyzéséből
kiderült, hogy maga maga. Éreztem, hogy el kéne
mondanom, mennyire
kedvelem a képeit (vissza nem térő alkalom, biztosan jól esne, stb.) De
szembedicsérni valahogy olyan izé.
Megnéztem: a könyv, ami megvan nekem, a Váli (Új Mandátum Kiadó,
1997). Ebben persze egyáltalán nem tudtam utánanézni a zsennyei
képeknek.
De belegondoltam, és rájöttem, hogy azért jutottak először ezek az
eszembe, mert nyáron, épp a képek hatására, elmentem megnézni magát Zsennyét. És nagyon tetszett. Ez persze nem éppen
esztétikai szempont, valamit talán mégis jelent. Csatolok pár verset. Másnak
nem biztos, hogy ugyanezeket küldeném. Üdvözlettel: Imreh
András
Levelét vettem, köszönöm!
Érdemben később, most nem tudok válaszolni.
Bocs, mi volt az a telefonhívás ügy?
üdv:
d
Hát hogy este 9-kor eszébe jutott, hogy felhmenjen egy barátjához,
ezért előtte felhívta,
de annyira izgult, hogy stb.
Üdv:
I András
Köszönöm!
(Szóval, néma H?)
A verseket egyszer elolvastam. És eszembe jut az a feszengő
kényszeresség, ahogy itthon képeimet nézik, hogy ők nem értenek
hozzá, nekik tetszik, vagy nem stb.
És bíztatom őket, nem osztályozás a feladat, ez nem tatai brikett vagy
számtanlecke Használni kell, fogyasztani.
szívélyes üdv. d.
Igen, a h néma.
Részint összhangban azzal, amit írt, néhány - magyar származású -
külföldi ismerősöm, akiknek kiajánlottam a www.deske.hu
portált, arra
kért, hogy inkább mégis én tolmácsoljam: nagyon tetszenek a képek.
Nehezen veszik a bátorságot, hogy személyesen zaklassák a művész
urat.
Fura ez a merevség.
Üdvözlettel:
Imreh A.
Köszönöm. Lehet
zavarni. Erről egy régi interjú jut eszembe, azt kérdezték, - Mi
hátráltatja munkájában? - Sajnos, semmi...
De hogy ez a levél ne legyen ilyen rövid... ez egy 84-es kérdezz-felelekben is benne volt, ide egy részletét:
1. Miért festesz?
Mert itt hiszem magam a leghasznosabbnak.
Mert már egyszer belekezdtem.
2. Mi a feladata a munkádnak?
Országépítés.
3. Mi a napi, heti, évi festőprogramod?
Napi: esetleges
Heti: nincs
Évi: Homályosan, messze, nagy hegyeket látok magam előtt.
4. Szeretsz festeni?
Nem. De néha megrendül a föld, mégicsak.
5. Hogyan készülsz fel az aznapi munkára?
Az ébrenlét első három órájának feszes és begyakorolt programjával.
6. Milyen típusú konfliktusaid vannak állvány előtt állva?
- biológiai: gyakori fáradtságom
- szellemi: hogy nem jut eszembe, ami kéne
- lelki: lesz-e már csoda itten, vagy nem?!
7. Áll-e melletted valaki, és ki (kik), persze gondolatban, a kép csinálása közben?
Pilinszky a fotelemben nézi cigerettája végét
Klee föl s alá sétál a műteremben
Szüts meg mindig belebeszél
8. Hány lépésre tervezel előre egy képet? (Mint a sakkozók) -
Elképesztően kicsi apróságokon múlik az egész. Tervezhetetlen, beláthatatlan. Elgurult spulni után tapogatózás sötét szobában.
9. Van-e állandó -szellemi múzeumod"?
Igen, de nem nézegetem. Olykor vitaérvként használom.
10. Vannak-e kamaszkori ideáid, amik átmentődtek a szakmádba?
Igen. A szakmáról: hogy ez egy kurva fontos dolog.
Magamról: hogy kiválasztott vagyok és győzni fogok.
11. Mire lenne szükséged szakmailag?
Első válasz: semmire (Epiktétosz rábólint)
Második válasz: sikerre, sok szeretetre, dicséretre, határidőkre, megbízásokra
12. Mi hátráltat a munkádban?
Semmi.
(deske.hu: - írások - interjú - 1984. március)
szívélyes üdvözlettel vd.