2021.09. kiallitas/k76.htm
K-76
GODOT GALÉRIA
HELYSZÍN: Bp. XI. Bartók Béla út 11., félemelet
MEGNYITÓ: 2021. szept. 15. szerda, 19h.
MEGNYITJA: Szabó Zoltán múzeológus egy régi
megnyitószövegemmel + klarinét
NYITVA:
2021. szept. 15. - okt.15.
VIRTUÁLIS SÉTA
MEGNYITÓ film /Godot
honlap
____________________________________________________________
a
60x60-cm.-es képek
/ a rendezési állománnyal
|
|
|
Műteremvilág - A/2019/48 |
Műterem holnap - A/2019/50 |
Ma Trianon 100 - műterem - A/2020/18 KIMARADT |
|
|
|
Kapu és műterem - A/2020/34 |
Műterembe zártan - A/2020/38 |
Műterem a világ végén - A/2020/41 |
|
|
|
Műteremben egyedül - A/2021/10 |
Műteremben egyedül - A/2021/14 |
Műteremben egyedül - A/2021/16 |
|
|
|
Műterem, a hely - A/2021/20 |
|
|
a
nagyobbak:
Mai-Szahme
börtönigazgató műterme - A/2021/12,
76x199 cm.
Műterem - remény - A/2021/21, 90x90 cm.
Műterem mindörökké - A/2021/23, 146x212 cm., Csepeli Zolt tul.
Temetőkert kopjafákkal -
A/2021/25 85x150 cm., Horn Gyűjtemény
Csöndes út - műterem - A/2021/27 56x149 cm.
A GRAFIKÁK / A Godot
Galéria tulajdonában /
Fehér fekete műtermek - B/2020/30... stb... 50x65 cm, szén,
merített papír
félkövér számmal, amik induláskor a falra kerültek.
|
|
|
Fehér fekete műtermek - B/2020/30 |
Fehér fekete műtermek -B/2020/37 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/41 |
|
|
|
Fehér fekete műtermek - B/2020/42 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/49 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/51 |
|
|
|
Fehér fekete műtermek - B/2020/56 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/57 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/62 |
|
|
|
Fehér fekete műtermek - B/2020/63 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/64 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/65 |
|
|
|
Fehér fekete műtermek - B/2020/66 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/67 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/68 |
|
|
|
Fehér fekete műtermek - B/2020/69 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/70 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/71 |
|
|
|
Fehér fekete műtermek - B/2020/33 |
Fehér fekete műtermek - B/2020/43 |
----------------------------------------------------------------------
műtárgylista
a nagyobbak |
saját ár |
galéria ár |
|
Csöndes út lesz - műterem - A/2021/27 |
56x149 |
1,4 m |
1.880.000 |
Műterem mindörökké - A/2021/23 |
146x212 |
Csepeli Zsolt tul. |
2.950.000 / piros pötty |
Mai-Szahme börtönigazgató műterme - A/2021/12 |
76x199 |
1,5 m |
2.100.000 |
Temetőkert kopjafákkal - A/2021/25 |
85x150 |
Horn Gyűjtemény |
2.450.000 / piros pötty |
Műterem - remény - A/2021/21 |
90x90 |
1 m |
1.440.000 |
60x60, rendezési állománnyal |
|||
Műteremvilág - A/2019/48 |
1m |
1.370.000 |
|
Műterem holnap - A/2019/50 |
700e |
930.000 |
|
Ma Trianon 100 - műterem - A/2020/18//KIMARADT |
700 |
980.000 |
|
Kapu és műterem - A/2020/34 |
500 |
770.000 |
|
Műterembe zártan - A/2020/38 |
500 |
720.000 |
|
Műterem a világ végén - A/2020/41 |
700 |
1.030.000 |
|
Műteremben egyedül - A/2021/10 |
500 |
740.000 |
|
Műteremben egyedül - A/2021/14 |
700 |
970.000 |
|
Műteremben egyedül - A/2021/16 |
500 |
740.000 |
|
Műterem, a hely - A/2021/20 |
500 |
760.000 |
|
SZÉNRAJZOK MERÍTETT PAPÍRON |
|||
Fehér fekete műtermek - B/2020/30 |
50X65 |
220.000 |
|
Fehér fekete műtermek - B/2020/33 |
65X50 |
- végig - |
|
Fehér fekete műtermek - B/2020/37 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/41 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/42 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/43 |
65X50 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/49 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/51 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/56 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/57 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/62 |
65X50 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/63 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/64 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/65 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/66 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/67 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/68 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/69 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/70 |
50X65 |
||
Fehér fekete műtermek - B/2020/71 |
50X65 |
________________
A Godot G. meghívó melléklete
EMBER
nem vagyok ember
hanem öregember
ami egészen más
minden más
a lábos fülét is másként fogom
fölhígult az idő fölrémlik ijesztő
az uszodátlan hónapok, Kata betegsége
mindennek más a fajsúlya
ijedelemre nincsen ok mondogatom magamnak
fölöttem az ég alattam parketta polcomon Zelk
ölelésben ordítok mit akarsz még
________________
A megnyitóbeszéd
1995.3.24.
html/szutsmeg.htm C.004470
Váli Dezső megnyitóbeszéde Szüts Miklós kiállításán,
elhangzott 1995. április 10.-én, Pécs, Művészetek Háza kiállítótermében
Hölgyeim
és Uraim.
Emlékezzünk.
Azon a
napon, amelyen II. János Pál pápa
a harangöntő üzemben megszemlélte azt a harangot, melyre Ézsaiás próféta
szavait vésték, és melyet majd az ENSZ‒ nek fog ajándékozni,
‒ azon a napon, amelyen
a Mészáros Lázár Gépesített Lövészdandár
páncélozott szállító harcjárműve laktanyájába tartva az egésznapos
esőzéstől a bukkanókkal teli dűlőúton megcsúszott majd fölborult, és M. I.
főtörzsőrmester alászorulva szörnyethalt,
‒ azon a napon, amelyen
a forintleértékelés után a kisbefektetők nagy tételben elkezdték a magyar
bankokból valutakészleteiket kiváltani,
‒ azon a napon, amelyen Csecsenföldön az Argum melletti folyóparton heves harcok dúltak, mert az orosz
csapatok a déli szárny áttörésével próbálkoztak,
‒ azon a napon, amelyen az Irakba
behatolt török csapatok megölték a szeparatista Kurd Munkáspárt 200
gerillaharcosát,
‒ azon a napon, amelyen az alabamai
Mobile Bay fölötti hídon több mint száz kocsi rohant egymásba a nagy köd miatt,
egy ember meghalt, és 74 sérültet
kellett kórházba szállítani,
‒ azon a napon, amelyen Sierra Leonéban a
lázadók szabadon engedték a hét apácát, akit január végén raboltak el
Kambiából,
‒ azon a napon, amelyen egy magyar
fiatalember barátjával
leereszkedve a Tennessee állambeli Real Well 48 méter mély barlangjába, a kürtőből való visszamászás
közben kimerülve eszméletét vesztette, s mire a mentők a felszínre hozták,
kihűlés következtében meghalt,
‒ azon a napon, amelyen
kiszivárogtatták a hírt, hogy utolsó napjait éli a bajai Bácshús, hogy a pécsi
Möbiusz Részvénytársasággal egyesülését immár kész tényként lehet kezelni.
Ugyanazon a napon, vagyis 1995. március
21‒ én, kedd reggel Szüts Miklós budapesti illetőségű festőművész a Kecskemét-Műkerti, századfordulón
épült akotóházban 6.50- kor ágyából kikelvén s felöltözködvén 7.01- kor
gépkocsival a városi uszodába hajtott. Harminc perces felváltva végzett mell -
hát - és gyorsúszás után 8.15- kor
asztalhoz telepedve elfogyasztotta
citromos teából, három lángosból,
és a hozzá kistányéron odakészített két foghagymagerezdből álló
reggelijét, majd tudomásul véve,
de nem befolyásoltatva, vagyis mit sem törődve a pápai harangvizittel, a tiszthelyettes halálával, a forintleértékelés sajnálatos
következményeivel, az Argum menti harcokkal, a kurd szeparatisták
lemészárlásával, az alabamai tömegkatasztrófával, az épségben hazatért apácákkal, a szerencsétlenül járt magyar
barlangásszal, a bajai részvénytársaság fúziójával,
Szüts Miklós
műtermébe tért, s néhány
ceruzavázlat után festőállványa elé lépve gyors mozdulatokkal a fehér
fölfeszített vászonra rajzolta tervezett festményének témáját; egy kockás
terítőn elrendezett kávésbögrét, borosüveget, sótartót és a jobb alsó sarokban
egy szeletelőkést. Délben, munkája befejeztével, a képen elhelyezte szignóját, majd ecsetjeit terpentinben
megöblítve, és pamutrongyban
tisztára dörzsölve, ebédelni tért. Étkezés után foteljében hátradőlve, új képét
nézegetve elszívott egy cigarettát, majd lepihent.
A festményt a
szakmai berkekben nagy föltűnést keltett 1996‒ os Vigadó‒ beli kiállításról egy jómódú mecseknádasdi
szőnyegkereskedő vásárolta meg,
magas áron, elmondása szerint menye számára, alku nélkül. Számlát nem kért.
A
művész halála ötödik évfordulója alkalmából rendezett emlékkiállítását agg festőbarátja
nyitotta meg, a kép ott főhelyen szerepelt. Az akkori nevén Közművelődésügyi és
Kulturális Minisztérium rögtön levédette, de idáig mindössze kétszer kérte
kölcsön, egyszer, a Frankfurti Biennáléra, egyszer később, az
emlékezetes "A Múlt Század
Festészetünk Tükrében"‒ kiállításra, a Műcsarnok összes termeibe.
Megemlítendő még egy sikertelen rablási kísérletet.
A kép későbbi sorsa kevésbé
kalandos, a hagyatéki viták lezárása után az örökös a festményt telekvásárlási
szándékára hivatkozva a Pécsi
Modern Képtárnak ajánlotta föl. Végül a Városnak közadakozásból sikerült megvásárolni, s néhány Ferenczy
Károly, Tölg-Molnár, valamint egy apró méretű Vojnich‒ képpel került közös
falra, ez utóbbi egy igen élethűen kidolgozott derűs tóparti jelenetet ábrázolt.
2061-ben, egy szeles, hideg télvégi
vasárnap délelőtt H. N.
uránvárosi vegyészmérnőknő, és az egyébként ügyesen rajzolgató négy és fél éves kislánya betért az
impozáns, nemrég új épületbe költözött Képtárba. Itt a Szüts-kép előtt a következő párbeszéd hangzott el:
‒ Nézd anyu, ez itt pont
olyan, mint apu kávésbögréje, nem?
‒ Igen, Zsuzsókám, de ne
nyúlj hozzá.
‒ Ugye, anyu, ez egy nagyon
szép kép?
‒ Igen, ez egy nagyon szép kép. Veszünk is róla
egy reprodukciót, és otthon megmutatjuk apunak, jó?!
‒ És mibe került ez a kép,
anyu?
‒ Egy életbe, kislányom.
A kiállítást
megnyitom.
Váli Dezső
________________________
asztalokon: free
kiállításplakát
_________________________
mail-meghívó
G/2021/04
_________________________
AZ UTCAI PLAKÁT
A0 -- 118x84 cm, 100 pld.
2 hétre;
plakát szerződés
plakátok helyei
(Nagykörút, Belváros, Margit krt.,
Bartók Béla út. )
G/2021/02
rendezési alaprajz
A megnyitó
A KIÁLLÍTÁS FOTÓI
még rendezés közben: Kozák Gábor, Kaucsek Bálint és VD.
F/2021/138, fotó Tóth Ádám
Hidvégi Anna szelfije
Amikor az ember unokájának dedikál